۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمپرسی آمیکو | کامیون آمیکو کمپرسی

کمپرسی کشنده آمیکو AMICO

image2

مقدمه

کامیون­ کمپرسی در دسته ماشین­های سنگین طبقه­ بندی می­شوند و برای حمل بارهایی که اغلب به صورت فله­ای هستند کاربرد فراوانی دارند، بنابراین می­توان گفت که یک کامیون کمپرسی امروزه از اهمیت زیادی برای رفع نیاز انسان برخوردار است. اولین کامیون کمپرسی دنیا در اروپا ساخته شد و بعدهای کامیون­های کمپرسی پیشرفته­ تری توسط آمریکایی­ ها وارد بازار شد. کشور ما نیز با وارد کردن تکنولوژی تولید ماشین­های سنگین، قادر به تولید گسترده کامیون­های کمپرسی شده است. کمپرسی کشنده آمیکو AMICO

از میان تولیدکنندگان ماشین­ آلات سنگین، اولین نامی که اغلب به یاد خریداران در این حوزه می­ آید، گروه صنعتی آمیکو است. شرکت آمیکو یکی از خودرو سازهای شناخته شده در حوزه ماشین ­آلات سنگین است که توانسته با تولید کمپرسی آمیکو، گامی محکم در راه بهبود رفاه و کیفیت زندگی جامعه ایرانی بردارد.

تاریخچه برند آمیکو

برند آمیکو اولین بار در سال ۱۳۶۸ و در جلفا، توسط گروه صنعتی آذر موتور به بازار ایران معرفی شد. این برند توانست در سال­های بعدی عمر خود با تولیدات باکیفیتی که به بازار داخلی و خارجی عرضه می­کرد، به طور جهانی ثبت رسمی شده و به شهرت خوبی دست پیدا کند. آمیکو با بهره ­گیری از تکنولوژی شرکت­های اروپایی، در کشور ما به تولید انواع ماشین­های سنگین با اکسپت اروپایی می­پردازد.

اولین تولیدات برند آمیکو تراکتور و موتور سیکلت بود و بعدها به تولید کامیون­ها، کمپرسی و انواع کشنده­ها پرداخت. امروزه برند ایرانی آمیکو قادر به عرضه بیش از ۳۰ هزار خودرو به بازارهای داخلی و خارجی شده است که این رقم را می­توان یک افتخار ملی قلمداد کرد. در گذشته برخی از قطعات خودروهای آمیکو از شرکت­های نامعتبر چینی خریداری می­شد، به همین دلیل شمار تصادفات تولیدات آمیکو در جاده­ های ایران افزایش پیدا کرد.

با مشاهده این وقایع ناخوشایند، مهندسان و تولیدکنندگان ایرانی در این زمینه ساکت نماندند و سریعا نقص ­های ایجاد شده را رفع کرده و سفارشات قطعات را به تولیدکنندگان معتبر اروپایی دادند و بعدها هم خود اقدام به تولید این قطعات تحت اکسپت اروپایی­ها کردند.

کمپرسی کشنده آمیکو AMICO

معرفی کمپرسی آمیکو AMICO

بدین ترتیب بود که آمیکو توانست با تولید انواع ماشین­آلات، از جمله کمپرسی آمیکو رفاه و آرامش را به جاده­ها و زندگی ایرانیان بیاورد. آنچه آمیکو کمپرسی و دیگر ماشین­آلات آمیکو را در ایران و بازارهای خارجی به شهرت جهانی رسانده است رعایت حقوق مصرف کننده از سوی این برند، ارتقای روزانه محصولات و مشتری­مداری بی­نظیر برند ایرانی آمیکو است.

لازم است بدانید که برند آمیکو با گروه صنعتی آذر موتور شروع به کار کرد و اکنون مشهورترین برند شرکت ارس خودرو دیزل به شمار می­آید و با استراتژی­های قدرتمند مهندسان و تولیدگران این گروه صنعتی است که آمیکو توانسته مسیر طولانی تا قله­های موفقیت را طی کرده و جایگاه اصلی خود را در جهان پیدا کند.

1f 1

تنوع تولیدات برند آمیکو AMICO

برند آمیکو در سال­های فعالیت خود توانسته است با تنوع بخشیدن به تولیدات خود، نیازهای بازار داخلی و خارجی را هر چه بیشتر برآورده کند. در ادامه به انواع محصولات و مدل­های برند آمیکو اشاره می­شود:

  • کامیون کمپرسی آمیکو (تک محور) : این ماشین برای حمل بار تا مسافت کوتاه طراحی شده است و می­تواند بارهای خیلی سنگین را به لطف موتور قدرتمند خود به راحتی و در سلامت کامل حمل کند. از ویژگی­های دیگر آمیکو تک محور می­توان به گیربکس قدرتمند، کابین خواب، پلکان کناری مناسب، بازشوندگی زیاد درب و سیستم هیدرولیکی درب کاپوت اشاره کرد.
  • کامیون کمپرسی آمیکو (جفت محور) : از آمیکو جفت محور بیشتر در معادن و برای خاک­برداری استفاده می­کنند. قدرت موتوراین کامیون کمپرسی ۳۳۶ اسب بخار بوده و گشتاور آن ۱۳۵۰ نیوتن متر است و همین مشخصه­ها، آمیکو جفت محور را در میان رقبای خود سربلند و پیروز کرده است. وجود سازه الکترونیکی برای خالی کردن بار، فرمان تمام هیدرولیک، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی از مشخصه­های عالی آمیکو جفت محور است.
  • آمیکو کمپرسی ۲۶۳۱M مدل ۲۰۱۹: به این کمپرسی، نام سخت­کوش جاده­های ایران را داده­اند. این دستگاه نسخه ارتقاء یافته کمپرسی جفت محور بوده و دارای قدرت موتور ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵۰ نیوتن متر است.
  • کامیون کشنده آمیکو
  • کمپرسی آمیکو m6
  • آمیکو تک
  • کامیون آمیکو (اتاق­دار)
  • آمیکو تک­ باری
  • خاور کمپرسی
  • کامیونت آمیکو
  • آمیکو کمپلیس
  • کمپرسی آمیکو MD1929D: این کمپرسی دارای قدرت موتور ۲۹۰ اسب بخار، فرمان شرکت آلمانی زد اف و استاندارد آلایندگی Euro 2 است.
  • کمپرسی ۲۶۳۱E آمیکو: این کمپرسی جدیدترین تولیدی ارس خودرو است که در اسفند ۹۹ به بازار عرضه شد. از ویژگی­های کمپرسی ۲۶۳۱E آمیکو می­توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵ پلاس، سیستم ادبلو و ECU ساخت کمپانی Bosch و جعبه فرمان ساخت ZF اشاره کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

برند آمیکو از مشهورترین برندهای ماشین آلات سنگین در ایران و منطقه به شمار می­ آید و برخلاف نظر شماری از افراد، اصلا یک برند چینی نیست بلکه ساخت ایران بوده و از اکسپت بهترین تولیدکنندگان اروپایی برخوردار است.

این شرکت توانسته است با تولید انواع کمپرسی آمیکو تحولی در صنعت حمل و نقل و بخش معادن ایران ایجاد کرده و نیازهای بازار داخلی را در کنار بازارهای خارجی، به خوبی برآورده کند. با تولیدات آمیکو، نرخ واردات ماشین­ آلات سنگین خارجی به کشور کاهش یافته و میزان ارز آوری ناشی از صادرات این برند به بازارهای خارجی به شدت افزایش یافته است؛ همچنین رونق اقتصادی در صنعت حمل و معادن ایران ایجاد شده است.

برند آمیکو با تنوع گسترده محصولاتی که دارد هم به خوبی توانسته است پاسخ­گوی سرمایه­ گذاران خود باشد و هم نیازهای خریداران را به بهترین نحو ممکن برآورده کند؛ دقیقا همان چیزی که یک برند برتر در دنیا قادر به انجام آن است.

کمپرسی کشنده آمیکو AMICO

2 پینگ

  1. پینگ بک: خرید و فروش کمپرسی ده چرخ | مجله خودروی سنگین | اتوبان

  2. پینگ بک: خرید و فروش کمپرسی ده چرخ | مجله خودروی سنگین | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *