۲۹ شهریور ۱۴۰۳
فوتون 460

توقف تولید فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰!

در این مطلب به آخرین اخبار مربوط به توقف ناگهانی تولید فوتون 430 و فوتون 460 پرداختیم. همراه اتوبان باشید.

در چند روز گذشته خبری شوکه کننده اعلام شد! ایرانخودرو دیزل طی بخشنامه ای توقف تولید دو کشنده پرفروش و محبوب بازار یعنی فوتون ۴۳۰ (آئومان H4) و فوتون ۴۶۰ (H5) را اعلام کرد.

متن این دستورالعمل جدید به شرح ذیل می باشد:

پیرو نامه شماره ۱۴۳۰/۳۰۰/۲۰۸۲۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ در خصوص خاتمه تولید خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل با نام های تجاری H4 و H5 و همچنین با عنایت به نامه های شماره ۱۴۰۳۴۰۰۰۳۳۸۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ و شماره ۱۴۰۳۴۰۰۰۳۶۹۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ شرکت ایران خودرو دیزل مبنی بر ارائه تعهد برای انجام خاتمه تولید خودروهای یاد شده و همچنین درخواست شماره گذاری برای خودروهای باقی مانده که دارای ثبت سفارش قطعات پیش از سال ۱۴۰۳ می باشند به استحضار میرساند، نظر به بررسی مدارک و مستندات، بازرسی های فیزیکی و فنی خودروهای باقیمانده و انطباق آن با الزامات استاندارد آلایندگی گواهی تایید نوع مربوطه و زمان ثبت سفارش (یورو ۴ به همراه فیلتر جاذب ذرات)، شماره گذاری خودروهای باقی مانده از نام های تجاری مذکور از نظر این سازمان بلامانع است.

دلایل توقف تولید آئومان H4 و آئومان H5

دلیل اصلی این اقدام عدم رعایت استاندارد های آلایندگی کشور طبق الزامات جدید محیط زیست می باشد.

تاثیرات توقف تولید فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰ در بازار

کشنده فوتون ۴۳۰ به طور متوالی در سال های اخیر عنوان پرفروش ترین کشنده سال بازار ایران را در اختیار دارد. همچنین کشنده فوتون ۴۶۰ نیز جزو ۵ رتبه برتر پرفروش ترین کشنده های سال کشور می باشد. تقاضا و فروش بالای این دو کشنده در تبدیل شرکت ایرانخودرو دیزل به برترین تولیدکننده کشنده نقش کلیدی داشتند.

قطعا با توقف تولید فوتون ۴۳۰ و توقف تولید فوتون ۴۶۰ موجب افزایش تقاضا و فروش سایر کشنده های رقیب در بازار می باشد.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که ممکن است تقاضا برای کشنده برقی نیز بالاتر برود و شرکت ها به دنبال مونتاژ و تولید این نوع از کشنده ها بروند.

همچنین توقف تولید فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰ می تواند فرصتی برای تولید کشنده های باکیفیت بیشتر و متنوع تر برای پاسخ به نیازی که در بازار وجود دارد باشد.

کلام آخر

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا تصمیم درستی بود که توقف تولید را بدون اعلام جایگزین های این دو کشنده اعلام شد؟ این تصمیم می تواند هم فرصتی برای بازار کشور باشد و هم تهدیدی که گریبان گیر قشر زحمتکش رانندگان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *