۲۷ مهر ۱۴۰۳
فوتون 460

آشنایی با فوتون ۴۳۰ و ۴۹۰ جدید!

فوتون 430 و فوتون 460 با نام جدید فوتون 490 تولید شد! همراه اتوبان باشید.

در نمایشگاه خودرو تبریز ایرانخودرو دیزل از نسخه ارتقاء یافته ۲ کشنده محبوب و پرفروش خود یعنی فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰ رونمایی کرد. شرکت ایرانخودرو دیزل که چندی پیش اعلام کرده بود دیگر قرار نیست کشنده های پرفروش ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰ تولید شوند گویا تصمیم گرفته تا با تغییرات فنی مطابق قوانین و مصوبه های جدید کشور عمل کند.

تغییرات فوتون ۴۳۰

کشنده فوتون H4 از سوخت گازوئیل یورو ۴ استفاده میکرد که ظاهرا قرار است در تولیدات جدید این مدل کشنده از استاندارد یورو ۵ استفاده کند. همچنین فوتون H4 از استاندارد های ۸۵ گانه را رعایت می کند و دارای رادار خط خوان و ترمز اضطراری می باشد. فاصله محوری فوتون ۴۳۰ نیز حدود ۲۰ سانتی متر افزایش یافته و امکان نصب انواع کاربری را میدهد و با داشبرد و صفحه کیلومتر جدیدی وارد بازار می شود. نکته قابل توجه دیگر افزایش ظرفیت سوخت از ۸۰۰ لیتر به ۱۰۰۰ لیتر می باشد.

فوتون ۴۶۰ یا فوتون ۴۹۰؟

کشنده فوتون H5 نیز از سوخت یورو ۴ استفاده میکرد و قرار است در سری جدید تولیدات این مدل از استاندارد سوخت یورو ۵ استفاده کند. این کشنده قرار است با استفاده از یک موتور قدرتمند ۴۹۰ اسب بخاری به بازار عرضه شود و دیگر فوتون ۴۶۰ نیست بلکه فوتون ۴۹۰ می باشد. گیربکس همچنان اتومات است و با موتور ۴۹۰ اسب بخاری هم رده دیما و امپاور می شود. داشبرد نیز بروز شده و دارای صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲ اینچی می باشد. ظرفیت سوخت کشنده فوتون ۴۹۰ نیز به ۱۰۰۰ لیتر می رسد.

نظر شما درمورد این تغییرات اخیر ایرانخودرو دیزل چیست؟ حتما نظر خودتان را با مخاطبان اتوبان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید خبر توقف تولید فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۶۰ را در مجله خودرو اتوبان بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *