۱۸ شهریور ۱۴۰۳
پرفروش ترین کامیونت های بازار ایران در سال 1402

پرفروش ترین کامیونت های ایران در سال ۱۴۰۲

با مجله خودرو اتوبان همراه باشید تا با 10 کامیونت پرفروش ایران آشنا شویم!

در این مطلب قصد داریم تا به فهرست پرفروش ترین کامیونت های ایران در سال ۱۴۰۲ بپردازیم. همانطور که می دانید تنوع کامیونت در بازار ایران نسبت به کشنده ها کمتر است و با تحریم ها این تنوع برند ها مانند دیگر محصولات در صنعت حمل و نقل کشور کمتر نیز شد. اما در سال های اخیر شرکت های ایرانی تلاش بسیاری کردند تا با همکاری تولید کنندگان چینی سعی در پرکردن خلاء کمبود کامیونت در ایران باشند.

کامیونت (light truck) یک نوع خودرو کوچکتر از کامیون و بزرگتر از نیسان وانت می باشدکه در تناژ ۱.۵ تا ۱۲ تن تولید می شوند. کامیونت یک وسیله نقلیه سبک و کارآمد برای حمل کالا در مسافت های کوتاه هستش و به همین دلیل به طور گسترده در حمل و نقل کالا و انواع محصولات در داخل شهر استفاده می شود.

در حال حاضر شرکت های مختلفی از جمله ویرا، گروه مایان، ایرانخودرو دیزل، سایپا دیزل، بهمن دیزل و… بعنوان تولیدکننده انواع کامیونت با تناژ های متنوع در بازار ایران فعالیت می کنند.

کل تولیدات ماشین سنگین ایران در سال ۱۴۰۲ شامل انواع کامیونت، کامیون و کشنده بوده است که در مجموع عدد ۳۶۰۸۳ دستگاه را نشان میدهد که نسبت به سال قبلی (۱۴۰۱) که عدد ۳۴۱۴۶ بود، حدود ۵ درصد افزایش نشان میدهد.

۱۰- فورس ۸.۵ تن جاخواب ۱.۵ متری

کامیونت سری فورس محصول بهمن دیزل جزو کامیونت های محبوب بازار محسوب می شود. بهمن دیزل با فروش ۳۰۲ دستگاه کامیونت فورس ۸.۵ تن توانست به رتبه دهم پرفروش ترین کامیونت های بازار ایران در سال گذشته بدل شود.

۹- دایون ۱۰ تن

کامیونت دایون که متعلق به شرکت دایون چین است در تناژ های ۶ تن و ۱۰ تن تولید می شود. تولید و عرضه این کامیونت ها بر عهده شرکت آریا اورست ماشین یا همان کرمان دیزل می باشد. کرمان دیزل با تولید ۳۵۷ دستگاه کامیونت دایون توانست به رتبه نهم پرفروش ترین کامیونت های ایران تبدیل شود.

۸- جک ۸.۵ تن N85

کامیونت جک! از محبوب ترین و پرفروش ترین سری کامیونت ها در ایران که خود باعث شد شرکت تولید کننده یعنی آرین دیزل(آرین پارس موتور) گامی محکم در بازار کشور بگذارد و نامش سر زبان ها بیوفتد. در سال گذشته ۵۴۷ دستگاه کامیونت جک ۸.۵ تن محصول آرین دیزل به بازار عرضه شد و جک ۸.۵ تن توانست به رتبه هشتم پرفروش ترین کشنده های ایران برسد.

۷- HD65 هیوندای

کامیونت ۶ تن (HD65) هیوندای که توسط شرکت سروش دیزل مبنا تولید به بازار ایران عرضه می شود که با شعار شریک امن، قابل اعتماد و عالی برای تجارت شما در حال رقابت در بازار ایران می باشد تا بتواند جایگاه خود را با تولید و فروش بیشتر در سال های آتی به ۳ رتبه برتر ارتقاء دهد. ۶۷۵ دستگاه کامیونت ۶ تن هیوندای در سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شد و این کامیونت توانست ۶ درصد از سهم بازار را بدست آورد و به رتبه هفتم این فهرست برسد.

۶- فورس ۶ تن جاخواب ۱ متر

بار دیگر نام کامیونت فورس اما با تناژ ۶ تن و جاخواب ۱ متر محصولی از بهمن دیزل. این شرکت پرتوان در سال گذشته موفق شد با ۷۶۲ دستگاه کامیونت فورس ۶ تن رتبه ششم پرفروش ترین کامیونت های بازار را بدست آورد و کامیونت فورس ۶ تن توانست حدود ۶.۸ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

۵- جک ۹ تن N90

همانطور که در این فهرست می بینید آرین دیزل و بهمن دیزل پا به پای یکدیگر سعی دارند تا با محصولات خود بازار را به تصاحب خود در بیاورند. با عرضه ۹۱۳ دستگاه کامیونت جک ۹ تن و کسب ۸.۲ درصد از سهم بازار، این کامیونت توانست به رتبه پنجم این لیست راه پیدا کند.

۴- جک ۶ تن N60

کامیونت جک ۶ تن را می توان پرطرفدار ترین و پرفروش ترین محصول آرین دیزل اعلام کرد! آرین دیزل توانست با تولید ۱۴۰۴ دستگاه کامیونت جک ۶ تن و در اختیار داشتن ۱۲.۶ درصد از سهم بازار به رتبه چهارم این لیست برسد.

۳- دایون ۶ تن

کرمان دیزل با تناژ دیگری از کامیونت دایون باز هم در فهرست پرفروش ترین کامیونت های ایران در سال ۱۴۰۲ جای خود را محکم کرد. کرمان دیزل توانست با فروش ۱۴۴۵ دستگاه کامیونت دایون ۶ تن و تصاحب ۱۳.۵ درصد از سهم بازار، رتبه سوم را از آن خود کند.

۲- آرنا پلاس

کامیونت آرنا پلاس محصول ایرانخودرو دیزل که جزو کامیونت های بروز و جدید بازار محسوب می شود، توانست با فروش ۱۵۱۰ دستگاه کامیونت و با سهم ۱۳.۵ درصد از بازار سال گذشته به رتبه دوم پرفروش ترین کامیونت سال ۱۴۰۲ بدل شود.

۱- فورس ۶ تن جاخواب ۱.۵ متر

بهمن دیزل هم مانند آرین دیزل توانست ۳ نوع کامیونت از محصولات خود را وارد لیست پرفروش ترین کامیونت های ایران در سال ۱۴۰۲ کند! شرکت بهمن دیزل با تولید و فروش ۱۷۶۴ دستگاه از کامیونت فورس ۶ تن جاخواب ۱.۵ متر به رتبه اول پرفروش ترین کامیونتهای ایران در سال اخیر نائل شود. لازم به ذکر است بهمن دیزل در سال گذشته توانست ۱۵.۸ درصد از بازار کامیونت های ایران را کسب کند.

 آمار تولید انواع خودروها در سال ۱۴۰۲

تایپ خودروتولید مجموع در سال ۱۴۰۲تغییر نسبت به سال قبلی
تولید سواری سال ۱۴۰۲۱۱۳۱۹۳۶ دستگاه۶ درصد افزایش
تولید وانت سال ۱۴۰۲۱۶۶۳۰۳دستگاه۳۲ درصد افزایش
انواع کامیون، کامیونت و کشنده۳۶۰۸۳ دستگاه۵ درصد افزایش
تولید ون سال ۱۴۰۲۳۰۷۰ دستگاه۳ درصد کاهش
تولید انواع مینی بوس و میدل باس ۱۴۰۲۶۰۲ دستگاه۴۶ درصد کاهش
تولید انواع اتوبوس سال ۱۴۰۲۸۹۲ دستگاه۳۶ درصد کاهش
مجموع تولید خودرو سال ۱۴۰۲۱۳۳۸۸۵۶ دستگاه۸ درصد افزایش
منبع: وزارت صمت

جدول آمار تولید پرفروش ترین کامیونت سال ۱۴۰۲

رتبهنام تولید کنندهنام محصولتیراژ تولید
۱بهمن دیزلفورس ۶ تن جاخواب ۱.۵ متر۱۷۶۴
۲ایرانخودرو دیزلآرنا پلاس۱۵۱۰
۳کرمان دیزلدایون ۶ تن۱۴۴۵
۴آرین دیزلجک ۶ تن۱۴۰۴
۵آرین دیزلجک ۹ تن۹۱۳
۶بهمن دیزلفورس ۶ تن جاخواب ۱ متر۷۶۲
۷سروش دیزل مبناHD65 هیوندای۶۷۵
۸آرین دیزلجک ۸.۵ تن۵۴۷
۹کرمان دیزلدایون ۱۰ تن۳۵۷
۱۰بهمن دیزلفورس ۸.۵ تن جاخواب ۱.۵ متری۳۰۲
۱۱سایپا دیزلفوتون۲۶۲
۱۲مایاندیما ۶ تن۲۵۳
۱۳بهمن دیزلفورس ۱۲ تن۲۲۲
۱۴آریا دیزلکاما ۶ تن تک خواب۱۹۱
۱۵مایاندیما ۹ تن۱۷۰
۱۶بهمن دیزلایسوزو ۶ تن (NPR75K)۱۶۸
۱۷ویراویرا Y9 (6 تن)۱۰۰
۱۸ویراویرا Y9 (9 تن)۵۰
۱۹آذر اتصالدند ۶ تن۱۳
۲۰بهمن دیزلایسوزو ۸.۴ تن (NPR75M)۱۲
۲۱ایرانخودرو دیزلفوتون s1۱
منبع: وزارت صمت

و اما کلام آخر…

شرکت بهمن دیزل علاوه بر کسب رتبه اول پرفروش ترین کامیونت سال ۱۴۰۲ در بازار ایران توسط کامیونت فورس ۶ تن جاخواب ۱.۵ متری، توانست به رتبه اول تولیدکننده کامیونت نیز برسد. بهمن دیزل در سال ۱۴۰۲ به طور کلی ۳۲۳۰ دستگاه کامیونت در تناژ های متفاوت تولید کرد و حدود ۲۹ درصد از سهم بازار را بدست گرفت.

شرکت آرین دیزل نیز با ۲۸۶۴ دستگاه کامیونت توانست به رتبه دوم برترین تولیدکنندگان سال ۴۰۲ بدل شود و حدود ۲۷.۷ درصد از سهم بازار کامیونت را کسب کند.

شرکت آریا اورست ماشین یا همان کرمان دیزل نیز مجموعا ۱۸۰۲ دستگاه کامیونت تولید کرد و با ۱۶.۲ درصد از سهم بازار به رتبه سوم تولیدکنندگان کشور تبدیل شد.

قطعا تیراژ تولید بالای یک محصول نشان از برتری آن نسبت به رقبای خود نیست و عوامل و فاکتور های متعددی مانند قیمت محصول،خدمات پس از فروش، کیفیت ساخت و اجزای به کار رفته در محصول و…. موثر می باشند.

از نظر شما بهترین کامیونت تولید داخل کدام است؟ کدام کامیونت چاره جاده های کشورمان ایران است؟ تجربه ی کار با کدام کامیونت داخلی (یا بهتر است بگوییم چینی!) را داشته اید. حتما با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید از خدمات اتوبان و با کمک کارشناسان فروش مجموعه اتوبان انواع کامیونت در تناژ های مختلف را بصورت نقد یا اقساطی خریداری کنید.

برای اطلاع از شرایط و جزئیات تسهیلات میتوانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید و یا به صفحه تسهیلات اتوبان برای خرید کامیونت مراجعه کنید.

همچنین می توانید بصورت مستقیم برای خرید انواع کشنده، خرید کامیون و خرید کامیونت صفر در صفحه ثبت نام خودرو، ثبت نام را بی واسطه اقدام کنید.

اتوبان؛ مرجع خرید، فروش، کارشناسی و تسهیلات انواع خودرو های تجاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *