۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
حاج هادی اکبری راد

موسس شرکت عقاب‌ افشان، درگذشت.

عقاب افشان متاسفانه باخبر شدیم هادی‌اکبری‌راد، کارآفرین، بنیانگذار شرکت عقاب افشان و پدر صنعت اتوبوس سازی ایران، درگذشت. از همین طریق فقدان این صنعتگر عزیز را به خانواده ی محترم اکبری راد، کارکنان شرکت عقاب افشان، کلیه علاقمندان این حوزه و … تسلیت میگوییم.

مرحوم حاج هادی اکبری راد در سال ۱۳۰۵ در شهر ری چشم به جهان گشود. ایشان در سالهای بعد و پس از درگذشت زودهنگام پدرشان، به نجاری حرفه ای و اتاق سازی برای اتوبوسهای اولیه که به صورت شاسی و موتور از بنادر وارد کشور میشدند، روی آوردند. بعد از روی کار آمدن اتوبوسهای بدنه فلزی و تغییر رویکرد بازار اروپا، در ایران نیز سر و کله ی این قبیل اتوبوس ها با صنعتگرانی حرفه ای از اوائل دهه ی چهل شمسی پیدا شد. در همین زمان بود که کارخانه ی عقاب در تهران تاسیس شد.

عقاب افشان اسکانیا درسا
اتوبوس اسکانیا درسا محصول عقاب

در سالهای میانه ی دهه ی هفتاد بعد از مذاکرات طولانی با طرف اروپایی، پای اتوبوسهای اسکانیا با برند جدید عقاب افشان به بازار باز شد. در سالهای بعدی نیز نمونه های تولیدی متنوع تر، پر آپشن تر و با کیفیت تر شد که باعث صادرات این محصولات به کشورهای مختلف خاورمیانه تحت برند اسکانیا و سری مدلی ایرانی شد.

از محصولات بین شهری میتوان به اتوبوس مارال و درسا اشاره کرد. اتوبوسهای شهری پارسا، آرین و نمونه ی جدید پارسین از محصولات دیگر این تولیدکننده می باشند.

درگذشت بنیانگذار شرکت عقاب افشان

حاج هادی اکبری راد در ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ چشم از جهان فروبست. مراسم یادبود ایشان روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴:۰۰ در مسجد الغدیر میرداماد تهران برگزار خواهد شد.

/پایان خبر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *