۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
تصویر ولوو FH برقی

ولوو FH برقی،کشنده سال ۲۰۲۴!

همراه مجله خودرو اتوبان باشید تا با اولین کشنده برقی ولوو، آشنا شوید.

شرکت ولوو با رونمایی کشنده تماما الکتریکی خودش به نام ولوو FH برقی توانست به عنوان کشنده سال ۲۰۲۴ انتخاب بشود. در این بلاگ قصد داریم به معرفی سریع کشنده تماما برقی ولوو اف اچ بپردازیم. همراه اتوبان باشید.

ولوو FH برقی طراحی شده تا حجم زیادی بار رو با سرعت و راحتی حمل کند. همچنین برای کارهای ساختمانی یا عملیات جرثقیل در مناطق شهری با سر و صدای کم و حتی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان یک کشنده پاک و دوستدار محیط زیست شناخته میشود.

رونمایی ولوو FH برقی
مراسم رونمایی ولوو FH برقی

مشخصات فنی ولوو FH برقی

ولوو با ۳ عدد موتور الکتریکی، همراه با یک گیربکس قدرتمند I-Shift تا سقف ۶۵۷ اسب بخار نیرو تولید میکند. به همین علت شرکت ولوو با تولید این کشنده یک راه حل قدرتمند و سازنده پیدا کرد تا خواسته های مشتریان برای حمل و نقل پایدار را بدون به خطرانداختن عملکرد برآورده کند.

این کشنده با در بر داشتن ۳ موتور الکتریکی و ۶ باتری تا سقف ۵۴۰ کیلووات بر ساعت اطمینان کافی برای کاربری های متفاوت در صنعت حمل و نقل از جمله کار های ساختمانی رو میدهد. همچنین این کشنده فقط با یکبار شارژ شدن قادر به پیمایش تا سقف ۳۰۰ کیلومتر می باشد. شارژ شدن تمام ۶ عدد باتری ولوو اف هاش برقی با کمک جریان برق متناوب(۴۹KW) حدود ۹.۵ ساعت و با جریان برق مستقیم(۲۵۰KW) حدود ۲.۵ ساعت زمان می برد.

نمای ولوو FH برقی از کنار
نمای ولوو FH برقی از کنار

طراحی ظاهری ولوو FH برقی

طراحی بیرونی و داخلی ولوو FH برقی تقریبا شبیه به ولوو FH500 نیوفیس میباشد و متاسفانه شرکت ولوو از نما و طراحی های داخلی و بیرونی ولوو اف اچ ۵۰۰ نیوفیس برای این کشنده برقی استفاده کرده است.

نمای داخل ولوو FH برقی

کابین کشنده ولوو FH برقی، حدود ۱۲.۸ متر مکعب فضا در اختیار می‌گذارد. پس از اینکه راننده ولوو از سه پله بالا برود، می‌تواند به نمای داخلی FH برقی و فضای داخل کابین دسترسی داشته باشد.صفحه نمایش جدید، حس زیبا و مدرنی به نمای داخلی FH برقی بخشیده است. این صفحه نمایش ۹ اینچی، کاملاً دیجیتال بوده و به واسطه ارتباط آن با ۹ دوربین و اپلیکیشن‌های مربوط به آن، کنترل فوق العاده‌ای را بر روی تمامی ‌بخش‌های کشنده برای راننده فراهم می آورد.

نمای داخلی ولوو FH برقی
نمای داخلی ولوو FH برقی

استفاده بهینه از فضای داخل کابین کشنده ولوو FH برقی

با ورود به داخل کابین و بررسی نمای داخلی FH برقی می‌توان دریافت که این مدل در بین رقبای خود از بیشترین فضای بار سود می‌برد. از مهمترین مواردی که باعث شده تا در بخش داخلی این کشنده، فضای بار نسبت به رقبا بیشتر باشد، نوع طراحی ستون A به شکل عمودی، تونل کوچک‌تر انتقال نیرو تعبیه شده در کف کشنده و سقف بلند کابین است.

دسته دنده گیربکس I-Shift به خوبی در کنار صندلی راحت راننده جای گرفته و رابط بین راننده و سامانه‌های مختلف موسوم به Driving Interface کاملاً جدید است. کنترل و انجام برخی از عملیات از روی غربیلک فرمان امکان پذیر شده است. بنابراین، راننده برای انجام امورات مختلف، نیاز ندارد تا دستان خود را از روی غربیلک فرمان بردارد و این کار باعث افزایش تمرکز وی در حین راندن شده و از حواس پرتی وی جلوگیری می‌کند.

در ادامه نیز، تعبیه کمدهایی در پشت سر راننده بوده که خود به تنهایی ۲۱۷ لیتر فضا به کل فضای بار ولوو اف اچ برقی اضافه می‌کند. حتی ولوو برای اشیاء و لوازم کوچک راننده هم چاره‌ای اندیشیده و در جلوی کابین و زیر تخت خواب، فضاهایی برای قرار دادن وسایل تعبیه کرده است. با عنایت به موارد عنوان شده، نمای داخلی FH برقی  کاملاً زیبا و البته هوشمندانه و کاربردی طراحی شده است.

 4×۲, ۶×۲, ۶×۴​​محور
بدون خواب و خوابدار با ۳ اندازه متفاوتکابین
۴۴ تنوزن ناخالص
۶-۲ عدد باتری کیلو وات ساعتظرفیت باتری
۳-۲ موتور الکتریکی با گیربکس I-Shiftپیشرانه
۹.۵ ساعت با AC (43 کیلو وات)
۲.۵ ساعت با جریان مستقیم DC (250 کیلو وات)
زمان شارژ
۳۳۰-۴۹۰ کیلووات بر ساعت معادل ۴۴۲-۶۵۷ اسب بخارموتور
جدول مشخصات فنی ولوو اف اچ برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *