۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارش «اتوبان» از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

غرفه ی اتوبان نمایشگاه

گزارش «اتوبان» از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

همزمان با شروع هفته ی دولت، اولین نمایشگاه تحول صنعت خودروی ایران با حضور وزیر صمت از صبح روز ۵ شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. اتوبان نمایشگاه تحول

نمایشگاه تحول صنعت خودروی ایران از ۳ تا ۶ شهریور ماه با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره ی تامین قطعات آن‌ها و با حضور ده ها شرکت قطعه‌سازی، دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست. شرکت اتوبان نیز در این نمایشگاه در سالن ۱۰ و در کنار غرفه ی تیتان دیزل (ماموت) حضور دارد.

اتوبان نمایشگاه تحول

بخش خودروهای کار و تجاری

در این نمایشگاه تریلر هوشمند شرکت دنیای ماموت معرفی شد. این تریلر هوشمند از جمله امکانی مثل: نمایش میزان وزن بار تریلر، نوع توزیع بار روی اکسل‌ها، تعیین سرویس‌های دوره‌ای به همراه سیستم هشدار، دماسنج دیجیتال و میزان فشار باد چرخها TPMS ، مانیتورینگ برودت و رطوبت یخچال به همراه امکان هشداردهی، امکان مانیتورینگ لوکیشن آنلاین، کنترل ارتفاع تریلر و… بهره می‌برد.

کشنده ی پیلسان ۴۸۰ اتوماتیک، کشنده ی دماغدار با لوگوی جدید ویرا دیزل بر پیشانی (شاکمان کانوکشنال) ، کشنده ی زیبای دیما HT490 از جمله کشنده های به نمایش در آمده در سالن بودند.

همینطور در غرفه ی مشترک مپنا و عقاب افشان (نماینده ی انحصاری محصولات مسافربری اسکانیا در ایران) ، اتوبوس تمام برقی شهری شتاب مدل زیما به نمایش در آمده بود که موجب جلب نظر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را فراهم آورده بود.

بخش خودروهای سبک

در غرفه ی کرمان موتور، محصولات جک که با داخلی سازی کی ام سی KMC (مخفف Kerman Motor Company) نام گرفته بودند به نمایش در آمدند. در این میان مدل J7 با طراحی زیبای ظاهری به همراه طرح جذاب روشن شدن چراغهای آن، بیشتر جلب نظر میکردند.

در غرفه ی سایپا شاهد رونمایی از محصول اقتصادی و پلتفرم مشترک با رنو کوید (Renault KWID) این خودرو ساز بودیم که با فعلا کد K112 شناخته خواهد شد. این خودرو توسط شرکت شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) که از زیر مجموعه های سایپاست، تولید خواهد شد. به همین علت لوگوی V بر پیشانی این خودرو قرار گرفته بود. در ماههای آتی شاهد محصول ایران خودرو نیز بر اساس همین پلتفرم خواهیم بود.

قسمت دیگری از نمایشگاه هم اختصاص به نمایش محصولات قدیمی و کلاسیک ساخت ایران داشت. از جمله این خودروها میتوان به آریا (Rambler American) ، سیتروئن ژیان (Citroën Dyane) ، پیکان (Hillman Hunter) ، نیسان پاترول، رنو سپند و جیپ جنگی اشاره کرد.

برای باز شدن تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی آنها کلیک کنید:

اتوبان نمایشگاه تحول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *