۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی و مشخصات فنی کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس + قیمت

768x516 1

آشنایی با کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس کرمان دیزل؛

بعد از رخت بربستن بهترین برندهای کامیون و کشنده ی دنیا از بازار ایران در سنوات گذشته، شاهد عرضه و تردد انواع کشنده‌های چینی در کلاس‌های مختلف و سطوح تجهیزات متنوع بودیم. در رده‌ی قیمتی بالاتر بازار متعلق به دیما، پیلسان ۴۸۰ اتوماتیک ، امپاور و سی اند سی است. رده‌ی قیمتی پایین‌تر که متعلق به کشنده‌هایی عمدتا با گیربکس دستی همچون فاو، فوتون آئومان H4 و پیلسان ۴۴۰ دنده دستی می‌باشد. و البته یک محصول با قضایای پر فراز و نشیب تولید، بنام دایون N8 نیو فیس (CGC4181 N8 New Face) مجهز به گیربکس اتوماتیک از شرکت کرمان دیزل است که در این مقاله قصد آشنایی با این کشنده و معرفی آن‌ را داریم.

کشنده دایون N8 نیوفیس که با کد CGC4181 (دایون N8E) هم شناخته میشود، به لحاظ تجهیزات و آپشن در رده‌ی پایینی بین رقبای هم وطن خود قرار می‌گیرد اما به لحاظ قیمت و فنی حرف‌هایی برای گفتن در میان سایر رقبایش در بازار دارد. از رقبای قیمتی این کشنده میتوان به فوتون آئومان ۴۳۰ دنده دستی تولید ایران خودرو دیزل و نیز کشنده سی اند سی محصول آریا دیزل اشاره کرد. همینطور کشنده فاو هم از دیگر رقبای قیمتی این محصول محسوب می شود.

طراحی بدنه و نمای ظاهری کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس

کشنده دایون 430 نیوفیس
کشنده دایون نیوفیس ۴۳۰ نمای جلو

طراحی بیرونی کشنده دایون ۴۳۰، به نظر یک کپی نه چندان با کیفیت از طراحی سری ولوو FM نسل دوم (یعنی همان نسلی که توسط سایپا دیزل در ایران مونتاژ می‌شد) می‌باشد. حتی دستگیره‌های درب ورودی، هواکش‌های زیر برف پاکن‌ها و زوایای خطوط روی بدنه، کاملا مشابه یکدیگر هستند. در نسخه‌ی جدیدتر دایون که از ابتدای سال ۱۴۰۱ به بازار ارائه شد و به نیوفیس معروف شدند، از جلو پنجره‌ی یک تکه به سبک کامیون‌های اسکانیا استفاده شده و دی‌لایت به مجموعه‌ی چراغ‌های جلو اضافه شده است که اندکی در بهبود فیس نه چندان جذاب قبلی، موثر بوده است.

به علت فاصله‌ی بین محوری کمتر کشنده دایون ۴۳۰ نسبت به سایر رقبا (فاصله ی بین دو محور ۳۵۰۰ میلیمتر هست در مقام مقایسه در کشنده‌ی دیما این فاصله ۳۹۰۰ میلیمتر هست)، فضایی برای افزایش ظرفیت باک، یا نصب جعبه بغل و سایر تجهیزات اضافه هم وجود ندارد.

طراحی داخل کابین و نمای داخلی کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس

داشبورد کشنده دایون 430 نیوفیس
پنل میانی داشبرد کشنده دایون

از این نظر می‌توان گفت طراحی داخلی دایون ۴۳۰، بهتر و هماهنگ‌تر از طراحی بیرونی است. اما به لحاظ کیفیت ساخت حرف چندانی برای گفتن حتی در میان همان رقبای هموطن خود ندارد. بروی پنل میانی داشبرد تعداد تعجب برانگیز ۱۸ جای کلید خالی (استفاده نشده) وجود دارد که این نکته منفی حکایت از حذف آپشن‌های بسیاری بروی دایون را دارد.

به علت ارتفاع کم اتاق از روی شاسی کشنده دایون ۴۳۰، برآمدگی موتور بین دو صندلی راننده و شاگرد مشخص هست و قاعدتا صدا و لرزش موتور بیشتر از سایر خودروهای سنگین به داخل اتاق راه خواهد یافت. این در حالی‌ است که در اکثر کشنده‌ی چینی بازار، شاهد کف صاف و بدون برآمدگی (Flat Floor) هستیم که باعث تردد آسان سرنشینان در اتاق خودرو می‌شوند. این مورد مخصوصا در مسافت‌های طولانی خود را بسیار نشان خواهد دارد.

صندلی بادی راننده با کیفیت متوسط، دو تخت خواب با عرض ۷۰۰ میلیمتر، سیستم مولتی مدیا، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی، بخاری درجا و… از دیگر تجهیزات رفاهی داخلی دایون هستن.

مشخصات فنی کشنده دایون ۴۳۰

موتور استفاده شده بروی کشنده دایون ساخت کمپانی ویچای (Weichai) چین می‌باشد. این پیشرانه‌‌ی ۶ سیلندر توربودیزل، دارای حجم ۱۲ لیتری می‌باشد که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور دایون، ۲۰۶۰ نیوتون متر است که در ۱۱۰۰-۱۳۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌شود. همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.

گیربکس فست کشنده دایون 430 نیوفیس
شیفتر گیربکس FAST کشنده دایون N8E

مشخصات کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس؛ شامل گیربکس Eaton Fast اتوماتیک ۱۶ دنده می‌باشد که قابلیت تعویض دستی یا اتوماتیک دنده‌ها را به راننده می‌دهد. همینطور اینتاردر (ترمز گیربکس) ۵ مرحله‌ای از دیگر مشخصات آن می‌باشد. این گیربکس شبیه گیربکس استفاده شده در کشنده شکموتو X5000 محصول آرین دیزل هست و قابلیت رانندگی در مودهای اکونومیک و پاور را نیز دارد.

مخزن سوخت این کشنده دایون نیوفیس نیز از جنس آهنی بوده و حدود ۳۸۰ لیتر ظرفیت دارد و مخزن ادبلو نیز در کنار باک نصب شده است. به علت قرارگیری پمپ گازوئیل در کنار باک و کم بودن فاصله ی بین دو محور، امکان نصب باک سوخت بزرگتر نیز عملا بدون تغییرات چیدمان پمپ گازوئیل یا حتی حذف ادبلو، وجود ندارد.

نمای کناری کشنده دایون کرمان دیزل باک 380 لیتری فلزی
فاصله محوری کم کشنده دایون ۴۳۰ و باک کوچک فلزی

تعلیق کشنده دایون ۴۳۰ بر خلاف سایر رقبا، در محور جلو و عقب مبتنی بر فنر پارابولیک (شمش) + کمک فنر می‌باشد. که همین امر باعث محدودیت در استفاده بعضی کاربری‌ها و نیز سواری خشک‌تر آن نسبت به بقیه رقبا خواهد بود. البته در سمت مقابل هزینه‌های نگهداری بالن را نخواهد داشت.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی دایون ۴۳۰

از تجهیزات ایمنی کشنده دایون نیوفیس می‌توان به موارد مقابل اشاره کرد: ترمز ضد قفل ABS مجهز به توزیع نیروی ترمز بروی چرخها EBD، سیستم ضد لغزش ASR، مجهز به ترمز تریلر دستی، ۶ مخزن باد آلومینیومی، ریتاردر موتور (ترمز موتور) دو زمانه مجهز به سیستم خفه کن موتور (ترمز اگزوز) از تجهیزات ایمنی استاندارد این کشنده است.

ضمن اینکه این خودروی سنگین دارای چهار چرخ ترمز کاسه‌ای (درام) می‌باشد. این مورد البته از نظر ایمنی و گرم شدن ترمزها گزینه ی مطلوبی نیست. ولی به لحاظ نگهداری و طول عمر، وضعیت بهتری دارد و برای مالک خودرو مقرون به صرفه تر هست.

کروز کنترل، بخاری درجا، فرمان هیدرولیک، دی لایت، آینه های گرمکن دار برقی، شیشه بالابر، بالابر برقی اتاق و… از دیگر تجهیزات قابل ذکر این کشنده هستند.

قیمت کشنده دایون ۴۳۰

کشنده دایون دارای قیمت کارخانه ۳.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد تومانی می‌باشد اما در زمان نگارش این مطلب قیمت کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس سال ساخت ۱۴۰۲ در بازار آزاد حدود ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ می‌باشد. شرکت کرمان دیزل در تحویل این کشنده به مشتریان هم خوب عمل نکرده و تعداد زیادی از مشتریان هنوز هم در پی دریافت خودروهای خود هستند از طریق شکایت به وزارت صمت و سایر نهادهای مربوطه هستند.

از رقبای کشنده دایون نیو فیس ۴۳۰ میتوان به فوتون آئومان H4 محصول ایران خودرو دیزل ، پیلسان ۴۴۰ محصول شرکت پیلسان اشاره کرد. هرچند این دو کشنده مجهز به گیربکس اتوماتیک نیستند ولی از نظر ساخت، فضای داخلی اتاق و خدمات، وضعیت بهتری دارند.

برای مشاهده قیمت روز کشنده دایون نیوفیس کلیک کنید.

کشنده دایون نیو فیس N8E
کشنده دایون N8E کرمان دیزل

2 پینگ

  1. پینگ بک: کشنده هانوان P560 محصول کامل‌دیزل | مجله خودرو اتوبان

  2. پینگ بک: فهرست پرفروش ترین کشنده های ایران در سال 1402 | اتوبان

80 دیدگاه

  1. پرویز پاسخ

    سلام دوستان چند روز پیش یکی از دوستانم از من خواست تا کامیون کشنده خشک نیو وفیس او را از کرمان بیاورم به خدا در تمام عمرم چنین ماشین خشک وبی استانداردی سوار نشده بودم
    اطاق خشک و بدون نرمی ،گیربکس گیج میزد ،
    شاسی کوتاه وغیره استاندارد…

      1. علیرضا امینی پاسخ

        خواهش میکنم اظهارات بی اساس نزارید بنده خودم دارم هیچ هم خشک نیست نسبت به قیمت ماشین خوب هست

    1. محمد پاسخ

      اینکه تجربتون رو بیان کردین سپاسگذاریم
      ولی باید دید با چه کشنده های مقایسه کردین و چه کشنده های تجربه رانندگی باهاشون دارین .
      بنده ۸ ساله پایه یک دارم و کامیون دارهم‌نیستم اما تجربه رانندگی با کشنده های اف اچ ۴۶۰ ،رنو،هوو،دنگ و فنگ،دیما،فوتون۴۳۰،فراز و اکسور را داشتم
      اگه بخوام نسبت به قیمت دایون با کشنده های دگه مقایسه کنم باید بگم دایون از هر نظر عالی بوده اما با در نظر نگرفتن قیمت ،،کشنده های رنو و اف اچ۴۶۰ و اکسور نرم تراز دایون بودن
      اما در کل تجربه ۳ ماه کار کردن با دایون …بسیار کشنده کم اصطحلاک کم صدا و کم سوخت و‌قدرت موتور قابل قبول در حد خودش بوده

    2. امین پاسخ

      سلام،لطفا‌ کسی‌‌شماره‌ شرکت‌ کرمان‌ دیزل‌ داره‌ محبت کنه‌ بفرسته‌‌به‌ این‌‌شماره‌ ۰۹۱۶۴۴۰۱۳۰۳

      1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

        سلام. لطفا با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید. کارشناسان اتوبان پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. مرسی از همراهیتون.

  2. مصطفی اسکندری کیا پاسخ

    من که جرات نمی کنم بخرم
    بچه ها شاکمن چطور ماشيني هست . ؟ کسی اطلاع داره

    1. maxiar (نویسنده) پاسخ

      شاکمان صد تا متولی داره تو ایران :)) … ولی مدلی که ویرا دیزل تصمیم به تولیدش داره ماشین خوبیه در کل. گیربکس و ریتارد گردن کلفتی داره. کیفیت و آپشن داخلیش هم خوبه.

    2. جوکرتایم پاسخ

      سلام دوست عزیز منتاژ متور گیربکس ودف اکسی کار خط ما هست نمیشه گفت ماشین بی عیب ونقصی هست ولی باتجربه کار ورانندگی بروی n8و۶تن و۱۰تن میتونم بگم بااین قیمت محصول بهترین ماشین نیست ولی جزع بهترینها حساب میشه

    3. ناشناس ش پاسخ

      سلام سیم کشی ضعیفی داره شاکمن دیما فوتون اتوماتیک .ماشین خوبین ولی ایراد دارن کسی که این ماشین هارو که داره نمیاد نکات منفی شو نمیگه میاد تعریف می‌کنه صدرصد از لحاظ گیربکس و موتور هیچ مشکلی ندارن

  3. محمد پاسخ

    جالبه،،سال ۹۶ این ماشین رو با کاربری تهش با ۲۰ تومن میدادن باز کسی زیر بارش نمیرفت،،،الان که شده ۳.۵ میلیارد ملت خودکشی میکنن برا خریدنش،،،این هس مدیریت مافیایی وایشالله ماشالله ای،،،البته از ماست که بر ماست،،،خلایق هر چه لایق،،،،قیمت برندهای اسطوره اروپا میدیم،،سوار بنجلهای چینی با تکنولوژی ۲۰ سال پیش سوار بشیم،،،،،

  4. امیر پاسخ

    من تمامی نظر ها رو خوندم جالبیش اینکه هیچ کدوم از اینایی که نظر دادن حتی توی این ماشین رو ندیدن ما دوتا ماشین داریم یه فوتون ۴۳۰ یه دایون خدا وکیلی میگم از خریدن فوتون پشیمون شدم هم از نظر مصرف سوخت هم از نظر امکانات دایون مانیتور دیاگ سر خود اتومات ریتارد داره تو گردنه سرچم با سرعت ۷۰ رو مرحله دو رفتم پایین موتور بی سر صدا پر زور دفرانسیل نورث اکسل نورث لوازمش هست خلاصه آقا ما داریم راضی هستیم حرف نداره

  5. محمد پاسخ

    من ثبت نام کردم اما نمیدونم چه جور ماشینی، متأسفانه شرایط جوری شد بتونم فقط اینو ثبت نام کنم.
    کسایی که جدیداً خریدن و دارن اتومات میشه توضیح بدین چه جوری ؟
    تشکر از سایت و مقاله خوبتون

  6. مهران امیری پاسخ

    سلام دوستان و همکاران من خودم دایون گرفتم الان سه ماه هست که دارم باهاش کار میکنم گیربکس اتومات ریتارد گیربکس با ۲۶ تن ۲۷ تن بار سرازیری رو با اسکانیا هر مدلش باشع راحت میاد پایین ماشین در حد خودش و پولش نسبتا خوبه فنی این ماشین واقعا عالی و مصرف سوخت خیلی کم هست من قبلا ده سال هوو داشتم این ماشین رو سوار شدم واقعا فهمیدم ماشین یعنی چی صدای موتورش هم خیلی نسب به چینی خای جدید کم و خوب هست فقط یه باک گازوییل میخواد که بزرگ کنی که اونم ادبلو رو که حذف میکنی یه باک المینوم ۶۵۰ لیتری میزاری راحت داخلش هم من تودوزی کردم عالی شده هر کس بخره ده سال خرج نداره راحت باهاش کار میکنی

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      مرسی آقای مهران امیری از اینکه تجربه تون رو از دایون ۴۳۰ با ما به اشتراک گذاشتی.

  7. نیما شکیب پاسخ

    سلام خسته نباشید یک عرضی داشتم در مورد دایون نیوفیس من ثبت نام کردم به دایون ۷ ماه منتظر موندم یک ماه بخاطر لیزینگش طول کشید خلاصه استرس داشتم چون نظرات رو میخوندم و خیلیا میگفتن که دایون ماشینیه که بدرد بار گیری نمی خورده اما تا وقتی که خودم خریدم دایون نسبت به ماشین های چینی و ماشین های قدیمی واقعا عالی و بی صدا هست توی سرازیری یک ماشین اروپایی نمی تونه با دایون یکی بیاد توی سربالایی هم نسبت به خودش عالیه مخصوصا توی سربالایی های تنگه زاغ کولر و میزنی و با سرعت مناسب هم میری ماشینی بی سرو صدا و راحت هست فقط یه تودوزی لازمه با یه باک واقعا اگه بخواهیم بگیم مانیتور و دنده اوتومات Eaton fast واقعا این ماشین رو بی نظیر میکنه و امتیاز بالایی پیدا میکنه و نسبت به قیمتش بسیار عالی هست و در ضمن موتورش هم اتریش هست.

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      مرسی از نیمای عزیز که تجربه ی خودشونو در اختیار ما گذاشتن. اگه عکسهای با کیفیت از بیرون و داخل ماشینت داری برامون بفرست بذاریم تو سایت. اگر دوست داشتی البته.

      1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

        سلام. حسن آقا البته این هزینه تخفیف توسعه ی فروش رو همه ی لیزینگها دارند. خودروساز هم چون از خدمات لیزینگها استفاده میکنه، مجبوره با شرایط اونها جلو بره.

  8. علی پاسخ

    سلام ب همه همکاران عزیز.من تازه ثبت نام کردم دوستانی که شرایط ۶ماهه دایون برداشتن آیا شرکت بوقت ماشین تحویل میده یا نه.باتشکر

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      سلام. مبارکتون باشه. سال قبل با مشکلات زیادی تحویل دادند ماشین هارو. ولی اخیرا مثل اینکه مناسب تر شده وضعیت تحویل.

    2. ابراهیم نادری پاسخ

      سلام دوستان عزیز .ماشین دایون ۱۴۰۰ دارم دنده اتومات .بعضی موقع علامت زرد مورب میاد توصفحه و ماشین خلاص میکنه و یا کلاچ میکنه یه باره آزاد میکنه تا حالا هیچ کس نفهمیده مشکلش چیه . لطفا اگه کسی در این مورد اطلاع داره راهنمایی کنه ۰۹۱۷۱۲۳۵۲۴۶ تلفن تماس هست .سپاسگزارم .

    3. علی اعظمی پاسخ

      با سلام همکار محترم انشاالله مبارکتان باشد ولی باید عرض کنم خدمتتان که ما برج ۵ سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردیم الان که امروز ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ است هنز تحویل نگرفتیم انشاالله به امید تحویلتون.
      با تشکر

  9. جعفر محبی قلندرآبادی پاسخ

    با سلام خدمت همکارای عزیز

    کشنده دایون نیوفیس داریم . اول از همه تو برگ سبز نوشته حمل مواد سوختی ممنوع یعنی تانک گاز و نفت و… تایید نمیشه . بازار خرید فروش ضعیفی داره . کیفیت لوازم کابین بشدت ضعیف . سیم کشی بشدت از سیم بی کیفیت استفاده شده . لوازم موتوری ارزان قیمت . گیربکس تا خراب نشده خوبه ولی در بعضی مواقع خالی بار قاطی میکنه . موتورش با آمیکو یکیه . ضعف در پمپ باد و خشکی اتاق رو کنار بزاریم بعد از یک سال دف مشکلاتش شروع میشه که قطعا باید تعویض بشه . در کل موتور خوب گیربکس متوسط کابین ضعیف . بازار فروش ضعیف . برای یکی دوسال خرج نداره اولش ولی چون خورده خرج و کناره زیاد داره از کار میوفته . با این قیمت ماشین نو نمیشه خرید ولی فاو دستی تو این رنج قیمت پیشنهاد میشه . قبل از خرید حتما یه سر با گاراژهایی که این ماشین ها رو تعمیر میکنن بزنید متوجه میشید . بنده فروختم و آکسور ۸۶برداشتم مقداری هم قسط بستم واقعا کار درستی بود . آکسور سکه بازاره و افت قیمت هم نداره نسبت به دایون بی استرس سرویس برو

    1. عین اله پاسخ

      سلام ماشین دایون ۱۴۰۰دنده اتومات دارم یه جا وایستادیم گازوئیل بزنیم بعد که میخاستیم حرکت کنیم ماشین حرکت نمیکنه به دنده نمیخوره لطفا اگه میدونید برای چیه با این شماره ۰۹۱۵ ۹۲۹۰۹۸۰تماس بگیرید خیلی ممنون

  10. محمودی پاسخ

    برا اونایی که شروع کارشونه خوبه اونی پونصد سواره روز اول با پونصد شروع به کار نکرده شاید با یه خاور شروع کرده باشه آدمی ندارم شش میلیارد یه جا بده مجبوره با یه چینی مثل اینا شروع کنه چاره ای نداره انشالله هر کی هر چی داره خبرشو ببینه

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      سلام آقای محمد عزیز. بین ۲ الی ۲.۵ میلیارد تومن میشه از تسهیلات استفاده کرد. اگر تمایل دارین با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید. در خدمتیم.

        1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

          سلام آقای محمد جواد گرامی. حتما هست. از جمله دیما، پیلسان، امپاور و…
          هم میتونید از سرویس خرید سفارشی اتوبان استفاده کنید و کار پیدا کردن ماشین رو به ما بسپارید. هم میتوانید خودرو خودتون پیدا کنید و تشریف بیارید ما براتون لیزینگ برقرار کنیم. ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید توضیحات بیشتر خدمتتون میدن.

  11. Behnam پاسخ

    سلام من برای یکی از اشناها از کرمان تحویل گرفتم ویه یکماهی هم کار کردم اول که بگم کله خالی مصیبت رانندگی باهاش چون خیلی خشکه ولی ازنظر اینتاردر ماشین ندیدم مثل دایون !پنج حالت ریتارد داره که توبدترین گردنه رودو که باشه راحت سرعتو میگیره واصلا به بقیش احتیاجی نمیشه موتورشم خداییش توگردنه کم نمیاره فقط بزرکترین عیبش گریبکسه چون ۱۶ دندس واتومات واین باعث میشه خیلی طول بکشه تا دور بگیره واگر ۱۲ دنده بود عالی میشد ویه باک۳۸۰ اهنی روشه که باید عوض بشه بقیشم دیگه درحد ماشین چینیه

  12. ابراهیم نادری پاسخ

    سلام دوستان عزیز .ماشین دایون ۱۴۰۰ دارم دنده اتومات .بعضی موقع علامت زرد مورب میاد توصفحه و ماشین خلاص میکنه و یا کلاچ میکنه یه باره آزاد میکنه تا حالا هیچ کس نفهمیده مشکلش چیه . لطفا اگه کسی در این مورد اطلاع داره راهنمایی کنه ۰۹۱۷۱۲۳۵۲۴۶ تلفن تماس هست .سپاسگزارم .

  13. ابوالفضل پاسخ

    با سلام
    آقا نخرید کلاهبرداریه پولتون رو میگیرن نه قرارداد میدن نه مشخصه چنده نه زمان تحویل مشخصه باید بعدش برید شکایت کنید شاید بعد از یکسال بتونید اصل پولتون رو بگیرید اگه بهتون بدن
    منم گول خوردم کشنده ثبت نام کردم بیچاره شدم الان یکساله هنوز هیچ خبری نه از ماشین هست نه از قرارداد نه هیچی

  14. سعید پاسخ

    سلام ما تو خودرو سازی حرف اول رو میزنیم مثلا پراید . چند مدل نسیم صبا ۱۱۱ ۱۴۲. و غیره همه یگ جور هستن فقط چراع یا خط کاپوت عوص شده حال کشنده های چینی همه با موتور کامینز و گیر بوکس zfمثلا نه این موتر ساخت کشور امریکاست نه این کیربوکس المانه شرکت کامینز اصلا موتور خودرو نمیزنه همه کارش تو موتورهای ژنراتور هست وواقعا هم حرف نداره چون چین مثل ما که قبلن نمایندگی بنز رو داشتیم چین هم یکم یاد گرفت از نمایندگی بعضی قطعات رو خودش میزد مثلا ۱۰ درصد بعد کم کم شد ۱۰۰ درصد مثل موتور پراید . حال کفیت کامنیز امریکا کجا واین کامینز چین کجا گیربکس zfاصلی کجا این zf چین کجا چین فقط کپی برداری میکنه و ب هیچ کشوری هم باج نمیده چون اسم خودرو ها ب چینی هست اگه مردم اینقدر شوق خرید نداشته باشن این کشنده ها هرروز مثل قارچ مدل مدل ب ناهمای ایرانی چینی سر در نمیارن بنز موتورش رو ۱۸۰۰۰۰۰ کیلومتر و کیربوس رو ۹۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰ گارانتی میکنه ولی این چینی ها ۳۰۰۰۰۰ هزارتا گارانتی داره اونم ب ۳۰۰۰۰۰ تا هیچ کدوم نمیرسن ولی بنز رو یکی اشناها داره ۲۲۰۰۰۰۰ هزارتا کار کرده هنوز اچار بهش نخورده اینه ماشین پس اگه من جای شما بودم چرغ کشنده ۲۰ سال پیش بنز. ولو. اسکانیا. رو ب صفر چینی نمیدادم

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام سعید جان. حرف درستی میزنی شما.
      البته نکته ای که هست زد اف چینی هست. ولی کپی نیست. ساخت شرکت زد اف چین هست. تو این صفحه میتونی در موردش بخونی:

      https://www.zf.com/mobile/en/stories_30528.html

      حدود ۴۰ سال هست که افتتاح شده کارخانه ش تو پکن. قطعا کیفیت آلمان رو نداره ولی باز بی کیفیت هم محسوب نمیشه. تحت لیسانس هست به هر حال. در مورد کامینز یا همون کامنز هم میتونید لینک زیر رو ببنیید که یه مشارکت بین کامینز و چونگ کینگ هست:

      https://www.cummins.com/news/2015/01/29/cummins-breaks-ground-new-plant-china

  15. محمد للگانی پاسخ

    سلام۰۹۱۳۶۷۳۹۲۰۱
    تنها تعمیر کار گریبکس دایان تو جهارمحال و بختیاریه که تونسته رفع عیب تقه زدن خلاص کردن و خره کشیدن گریبکس رفع کامل کنه
    استاد شهاب عباسی

  16. ابوالفضل عرب پاسخ

    باسلام خدمت همکاران گرامی
    ماشین دایون ماشین خوبی هست اما برای اونی که تازه میخواد وارد حمل نقل بشه خوبه
    ولی من پیشنهاد نمی کنم
    فاو یا فتون بخری راحتی و استرس کمتری هم می‌کشی ولی فنی ماشین خوبه
    الان بعضی ها سوال دارن برای شروع کار چه ماشینی بخرم کشنده فاو فتون ۴۳۰ گزینه خوبی هست

  17. حمید مقدم پاسخ

    سلام به دوستان کشنده دیان گیربگس اتومات خط قرمز دارم چند روزه گیربکس مشکل پیدا کرده و مشکله اینکه موقع توقف دنده رو خلاص نمیکنه مث ماشین دنده ای ک کلاچو نگرفتی و میخای وایسی کسی هست راهنمایی کنه.ممنون از محبتتون رانندگان عزیز

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام آقای حمید مقدم. من مورد شما رو با کارشناس فنی شرکت مطرح میکنم، منعکس میکنم تو کامنتها.

  18. مهدی پاسخ

    سلام من نظر همه عزیزان رو خوندم
    والا دایون من رو که بیچاره کرده . دوست عزیز اگه پول داری که سمت دایون نیا چون یک سال و دو ماه طول کشید تا ماشین رو تحویل گرفتم در ثانی عیب و ایراد خرد و ریزه فراوان تا ایرادات بزرگ تر
    آدم خسته میشه دیگه انگیزه نمیمونه

  19. امید آمیدی پاسخ

    سلام بقران شرکت کرمان کلاه برداره تمام وسایل ماشین و عوض کرده ، اشغال انداخته ، از جمله این که هر چی بهت میگن دروغ میگن مخصوصا نمایندگی هاشون ، پول اضافی هم تا دلت بخواد ازت میگیرن چون دزدن

  20. علی اعظمی پاسخ

    با سلام همکاران محترم من کاری ندارم که دایون ماشین خوبیه یا نه ولی باید عرض کنم خدمتتان که ما برج ۵ سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردیم الان که امروز ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ است هنوز تحویل نگرفتیم به خدا اینها کاری میکنن که ما به گدایی بیفتیم خدا لعنت کنه بر این دروغ گویان بیشرف
    با تشکر

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام آقای علی عظیمی گرامی. دلیل عدم تحویل این ماشین از سوی کرمان دیزل چی هست؟ راهکار دیگه ای ارائه نکردن برای بازپرداخت وجه تون؟

      1. علی اعظمی پاسخ

        با سلام واحترام خدمت آقای خاموشی عزیز
        نه ما فعلآ بحث لیزینگ رو هم ردیف کردیم و حدود یک ماه هم هست که جکهای لیزینگ رو هم ثبت کردیم و اولین چک ۳ ماهه مون هم ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ هستش ولی خبری نیست .
        آخه میدونید اینها همش دروغ میگن از برج ۱۲ پارسال تا امروز هر وقت پیگیری کردیم از نمایندگی یا از خود کارخونه گفتن که این ماه تحویل میدیم این ماه و اون ماه کردنشون پدر مارو در آوردن .
        ای بابا از قدیم گفتن اونی که سیره از گشنه خبر نداره که .

        1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

          امیدوارم این مطلب توسط کرمان دیزل دیده بشه و پاسخگویی لازم رو داشته باشند به مشتریان خودشون.

          1. علی اسدی

            با سلام خدمت دوستان من تجربه خودم رو در مورد دایون میگم قصد تخریب یا بالا بردن بیخودی دایونم نداره چون تصمیم واسه خریدنش رو خودتون باید بگیرید
            من برج هفت ۴۰۱ از کرمان تحویل گرفتم بعد از سوار شدم مثل سگ از خریدش پشیمون شدم چون تا قبلش با ماشین اتومات رانندگی نکرده بودم و واقعا خشک و گیج بود تقه هم میزدم من قبلش از اکسور پیاده شده بودم اینم بگم کولر زده بودم فنشم روشن شده بود کلی صدا میداد
            خلاصه به بد بختی از جاده جندق رفتم شهرم فنر عقب رو ی لایه اهنگرم کم کرد باد بالن اتاق هم تا اخر پر بود تنظیم کرد بار رفت روش نرم شد زورش واقعا زیاده با هر تن بار هر گردنه ای بخوای خیلی راحت از بقیه رد میشی تو سرازیری هم نشده که بخوام هر سرعتی بترسم برم مصرفشم نمیگم چون به هر کی گفتم مسخره کرد واقعا کمه الانم خدا رو شکر ۱۲۰ تا کار کرده هنوزم دست به هیچیش نزده نمایندگی هم نبردم روغنش رو هم موتور هم گیربکس هم دفرانسال رو مثل بقیه ماشینام خودم عوض کردم کلا ی چیز بگم اونایی میگن بده یا با کشنده دیگه کار نکردن یا تازه خریدن البته قیافش من خوشم نمیاد شاید به نظر بعضی ها خوب باشه اینم بگم رینگ چرخ جلو ولاستیکم ۳۸۵ انداختم و ریششم اوردم جلو گیجیش کاملا خوب شد خلاصه حق ایرانی ها خیلی بیشتر از ایناست ولی از برند های مدل پایین بی ازار تره اگه پولتو به برد مدل بالا نمیرسه
            باتشکر بازم میگم من نطرم رو گفتم امیدوارم باعث ناراحتی کسی نشده باشم

          2. مازیار خاموشی (نویسنده)

            مرسی از آقای علی اسدی عزیز که خیلی بی طرفانه در مورد این ماشین برامون نوشتند. حتما کمک بزرگی به سایرین میکنه این کامنت در انتخاب یا عدم انتخاب این خودرو. مرسی ازتون.

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام جناب رضایی. واقعیت دروغی در کار نیست. اگر از این ماشین در مورد گنجایش یا جنس باک تجربه ای دارید، بفرمایید اصلاح کنیم تو مقاله‌

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام امیر عزیز.
      باک آهنی (فلزی) منظورتون هست؟ من بررسی میکنم حتما ویرایش میکنم. مرسی که اطلاع دادین.

  21. غلامرضا پاسخ

    سلام بنده یکی از این ها ثبت نام کردم چند روز پیش که برای تحویل مراجعه کردم متوجه شدم اتاق ماشین نصفش ضربه خورده و دوباره رنگ شده با کلی بحث و دعا گفتند همین که هست میخوای بخواه نمی‌خواهی دولت را که سه سال پیش ثبت نام کردی را بهت میدم . من هم دیدم ناچاریم تحویل گرفتم.

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام آقای غلامرضای عزیز. شما باید شکایت خود را از طریق این سایت از خودروساز اعلام کنید:

      samt.124.ir

      لطفا نتیجه رو به ما هم اطلاع بدین.

  22. کیوان پاسخ

    دوره ۲۰۰میلیون باید خرج کنی در حد کشنده فول بشع ‌‌درکل از لحاظ موتور گیربکس حرف نداره نزدیک دوساله آشناهامون دارن تازه هم خریدیم یه باک ۷۰۰لیتری باید نصب بشه بدمحور عقب فنر هست بخاطره همون ماشین خشک هست اگه فنر رو بردارین کیسه کنید اون وقت عالی میشه .جا کفش کفش رو که میزاری خیس میشه .محور عقب گیگر وصل با سه تا پیچ به شاستی لوله لوله تو خالی هستش باعث میشه از تح بشکنه .باید داخل اون یه لوله بکنی تو پر بشه .۰۹۱۴۷۵۰۲۵۴۲شمارمه اگه نیاز شد زنگ بزنید

    1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

      سلام. اگر عکس و تصویری از این ماشین که میفرمایید تغییرش دادن دارید، لطفا برای ما بفرستید به ایمیل:

      otobantruck@gmail.com

      بنام خودتون درج بشه داخل گالری مقاله کشنده دایون. مرسی.

      1. مازیار خاموشی (نویسنده) پاسخ

        سلام. فکر میکنم مجوز ندارن هنوز. چون من تو پخش بنزین تهران هم هیچ دایون نیوفیسی ندیدم. ولی به عوضش کلی فوتون H4 ایران خودرو دیزل هست. باز اگه دوستان اطلاع دارن، بفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *