۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط فروش اقساطی کامیون کشنده فوتون

اگر بخواهیم قدری بیشتر در مورد گذشته و اصالت کشنده فوتون بدانیم، قابل ذکر است که فوتون کشنده، محصول تولید شده توسط شرکتی فعال در زمینه ساخت خودروهای تجاری و باری سبک، نیمه سنگین و سنگین است که فعالیت خود را از سال 1996 در چین آغاز کرد که این شرکت بخشی از مجموعه خودروسازی پکن یا همان بایک است. کشنده فوتون که در حال حاضر توسط این شرکت به تولید می‌رسد، یکی از محصولات قابل قبول و نسبتا محبوب ایران خودرو دیزل است. کشنده فوتون AUMAN GTL در سال 2015 توسط فوتون معرفی شد و ایران خودرو دیزل مدتی بعد، تولید این کشنده را آغاز نمود.

image1 10


شرکت‌های Foton Daimler Automotive، Foton Cummins و Foton Motors به طور مشترک تمام کامیون‌های سنگین Auman GTL را می‌سازند. این کامیون‌ها از استانداردهای اروپا برخوردار بوده و در سطح جهانی در بازارهای رده بالا و سنگین یافت می‌شوند. این کامیون‌ها نه تنها در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی قابل رقابت هستند، بلکه می‌توان Auman GTL را در برخی از کشورهای در حال توسعه جهان مثل ایران، رقیب جدی سایر محصولات هم‌رده به حساب آورد. البته ایجاد شرایط فروش اقساطی کامیون کشنده فوتون از عوامل موثر بر افزایش فروش این محصول در کشور است. سه مزیت عمده وجود دارد که باعث می‌شود کامیون‌های GTL آئومان نسبت به رقبای خود بازار فروش بیشتری داشته باشند. اول اینکه، کامیون‌های GTL آئومان مصرف سوخت و هزینه‌های عملیاتی کمی دارند. دوم اینکه، کامیون‌های Auman GTL با استانداردهایی برای عمر طولانی ساخته شده‌اند و سوم، کامیون‌های GTL آئومان با ضمانت ارائه می‌شوند. کامیون‌های GTL Auman با وجود اینکه ویژگی‌هایی معادل اسکانیا، ولوو و سایر کامیون‌های سطح بالا و سنگین را دارا هستند، رقابت بی‌نظیری از نظر قیمت با این خودوها دارند.

تاکنون محصولات مختلفی از برند فوتون به ایران راه یافته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فوتون تونلند و فوتون ساوانا اشاره کرد. نسخه‌ای از کامیونت فوتون الوند نیز توسط دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا دیزل به تولید می‌رسد. در این میان ایران خودرو دیزل نیز کشنده فوتون AUMAN را برای تولید و عرضه انتخاب کرده است که شرایط فروش اقساطی کشنده فوتون (کشنده شرایطی) معمولاً فراهم است.

این کشنده از استانداردهای آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵ برخوردار است و به راحتی می‌توان آن‌ها را مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ هم ارتقاء داد. شش فناوری کلیدی که در موتورهای کشنده فوتون وجود دارد عبارتند از: طراحی مدولار سبک، ترمز ECB، گیربکس دستی و اتوماتیک یکپارچه، فناوری تزریق سوخت فوق‌العاده فشار قوی، فن آوری خنک کننده و روغن کاری خود تصفیه. برای رانندگان کامیون‌های سنگین مصرف سوخت، فواصل تعویض روغن و هزینه‌های نگهداری، بسیار با اهمیت است. سیستم تزریق سوخت فشار بالا به طور چشمگیری باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود. علاوه بر این، کنترل هوشمند سرعت خودرو باعث کاهش مصرف انرژی از طریق ایجاد تغییر در دور موتور می‌شود. با استفاده از سامانه تصفیه روغن با کارایی بالا، موتورهای GTL فقط در هر ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارند. این ویژگی‌های منحصر به فرد و نیز فروش اقساطی کامیون کشنده فوتون سبب استقبال بازار از این کشنده شده و شرایط فروش اقساطی کشنده فوتون به خریداران کمک می‌کند تا در این شرایط نامناسب اقتصادی، امکان خرید فراهم باشد.

کشنده فوتون

مشخصات فنی کشنده فوتون AUMAN


کشنده فوتون AUMAN در تیپ‌های مختلف و برای کاربری‌های گوناگون به تولید می‌رسد. نسخه تولید شده توسط ایران خودرو دیزل، کشنده فوتون ۴۴۰ نام دارد که عدد ۴۴۰ به توان تولیدی معادل اسب بخار پیشرانه کامینز شش سیلندر خطی این محصول اشاره دارد. این پیشرانه همچنین قادر است تا ۲۰۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را در ۱۲۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.گیربکس فوتون ۴۴۰ نیز دستی بوده و ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مخزن سوخت این کشنده نیز ۸۰۰ لیتر گنجایش دارد. این خودرو در آرایش تک محور در بازار ایران عرضه شده است و شرایط فروش اقساطی کامیون کشنده فوتون در بسیاری از نمایندگی‌ها از جمله تسهیلاتی است که به خریداران ارائه می‌شود.

از این کشنده نسخه‌‌های دیگری به نام فوتون ۴۳۰ و فوتون ۴۲۰ نیز به بازار عرضه شده است. فوتون ۴۲۰ هم از پیشرانه شش سیلندر ۱۰.۸ لیتری کامینز استفاده می‌کند اما گشتاور و قدرت کمتری را ارائه می‌دهد. همان‌طور که از کد کشنده فوتون ۴۲۰ مشخص است، این کشنده ۲۰۱۰ نیوتن‌متر گشتاور و نهایتا ۴۲۰ اسب بخار تولید می‌کند. نمونه‌های فوتون ۴۲۰ در بین اهالی بازار به مونتاژ خارج یا موتور قرمز شهرت دارند که مربوط به سری اول این کشنده هستند. گاهی بعضی فروشندگان دست دوم نیز شرایط فروش اقساطی کامیون کشنده فوتون را برای مشتریان در نظر می‌گیرند.

ابعاد و امکانات کشنده فوتون AUMAN

نزدیک‌ترین رقیب کشنده آمیکو ۲۶۴۰ کشنده فوتون ۴۴۰ است که از نظر توانایی‌های حرکتی و قوای فنی، در سطحی هم تراز با کشنده فوتون AUMAN قرار دارد. حداکثر بار مجاز روی محور جلو فوتون ۴۴۰ برابر با ۷۵۰۰ کیلوگرم و حداکثر بار مجاز روی محور عقب این کشنده، ۱۳۰۰۰ کیلوگرم عنوان شده است. بنابراین می‌توان ظرفیت کلی بار کشنده فوتون ۴۴۰ را حدود ۲۰ تن عنوان کرد. این رقم کشنده فوتون AUMAN را در حد محصولی همچون اسکانیا G410 قرار می‌دهد و رانندگان ایرانی در نبود اسکانیا، می‌توانند از طریق خرید نقدی یا استفاده از شرایط فروش اقساطی، کامیون کشنده فوتون را خریداری کنند.

فوتون

در کل کشنده‌های چینی از نظر امکانات در سطح مطلوبی قرار دارند و شرایط رفاهی خوبی را برای راننده فراهم می‌کنند. از جمله دیگر امکانات فوتون ۴۴۰ می‌توان به مواردی همچون آیینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی، کروز کنترل اشاره کرد. اتاقک کشنده فوتون ۴۴۰ نیز به دو تختخواب مجهز است تا رانندگان در سفرهای طولانی، نگرانی از بابت جای خواب نداشته باشند. بخاری درجا، باد گیر بغل، بوق بادی و برقی، گرم کن سوخت، قفل دیفرانسیل، جعبه ابزار کنار اتاق، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، GPS و سانروف از دیگر امکانات این کشنده به شمار می‌آیند.

برای خرید کشنده فوتون به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

قیمت کشنده فوتون ۴۴۰ از سوی ایران خودرو دیزل در مردادماه سال ۹۹، برابر با یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان اعلام شده است. با جستجویی در بازار، می‌توانید از آگهی‌های فروش قسطی کشنده فوتون، اطلاع کسب نمایید. شرایط فروش اقساطی کامیون فوتون برای نمونه‌های کارکرده و کم سن و سال نیز در اختیار مشتریان هستند و در شرایطی که خرید کشنده‌های باکیفیت اروپایی برای رانندگان سخت شده است، نقش راه حل را ایفا می‌کنند.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: مشخصات فنی کامیونت فوتون | مجله خودروی سنگین | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *