۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشخصات فنی تریلی اسکانیا

اسکانیا یک شرکت سوئدی است که در سال 1891 تاسیس شد و در زمینه تولید وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون‌های سنگین و اتوبوس و همچنین موتورهای دیزلی فعالیت می‌کند. در سال 2018 این شرکت حدود 49 هزار نفر را از سراسر جهان استخدام کرده است. اسکانیا دارای تجهیزات تولید در آمریکای لاتین (آرژانتین و برزیل) ، اروپا (سوئد، فرانسه، هلند، لهستان) ، روسیه و هند است. مدل تریلی‌های جدید اسکانیا که بین سال‌های 2016 و 2017 معرفی شده است شامل سری S (حمل و نقل طولانی) ، سری R (حمل و نقل طولانی) ، سری G (ساخت و ساز، مسافت طولانی) ، سری XT (ساخت و ساز) ، سری P (توزیع، ساخت و ساز) و سری L (توزیع، شهری) است. در این مقاله به مشخصات فنی تریلی اسکانیا در هر سری می‌پردازیم.

image1 4

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری S


اسکانیا، سری S را به عنوان بزرگترین کامیون‌های موجود در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کرد. مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری S آن را برای حمل و نقل طولانی مناسب می‌کند. این کامیون‌ها به صورت ایرودینامیکی، راحت و جادار طراحی شده‌اند. سری S اسکانیا از طراحی خیره کننده و یک‌دست با ساختاری مستحکم برخوردار بوده و تا حداکثر زمان ممکن عملکرد دارد. کامیون‌های سری S اسکانیا می‌توانند توسط دو موتور یورو ۶ (Euro 6) تأمین شوند. نمونه اول ۱۳ لیتری ۶ سیلندر اسکانیا DC13 است که دارای قدرت ۳۷۰ تا ۵۰۰ اسب بخار با فناوری SCR است.

موتور نوع دوم ۱۶ لیتری، ۸ سیلندر اسکانیا V8 است که دارای قدرت ۵۲۰ تا ۷۳۰ اسب بخار با فناوری SCR است. بسته به میزان قدرت، هر دو موتور می‌توانند از طریق دیزل، HVO (روغن گیاهی هیدروتره شده) یا بیودیزل کار کنند. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند بین گیربکس‌های ۸ سرعته و ۱۲ سرعته یکی را انتخاب کنند. این سری اسکانیا همچنین طیف گسترده‌ای از تنظیمات محور را ارائه می‌دهد.

تریلی اسکانیا

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری R

اسکانیا سری R همراه با سری S در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. با توجه به اندازه جمع و جورتر، مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری R آن را تا حدودی مانند «برادران کوچک» سری S معرفی می‌کنند؛ زیرا در اصل، آن‌ها نیز برای حمل و نقل طولانی طراحی شده‌اند. کامیون‌های مقاوم اسکانیا سری R نیز به گونه‌ای مهندسی شده‌اند تا راحتی، دید و کنترل بهتر را فراهم کنند. سه نوع موتور برای سری R وجود دارد: موتور DC9‌ (5 سیلندر، ۹ لیتری، ۲۸۰-۳۶۰ اسب بخار) ، موتور DC13‌ (6 سیلندر، ۱۳ لیتری، ۳۷۰-۵۰۰ اسب بخار) و موتور V8 (8 سیلندر، ۱۶ لیتری، ۵۲۰-۷۳۰ اسب بخار) . تمام موتورها با فناوری SCR (کاهش کاتالیزور انتخابی) مجهز شده‌اند و بسته به میزان قدرت، می‌توانند توسط گازوئیل، HVO یا بیودیزل تأمین شوند. علاوه بر این، مشتریان کامیون‌های اسکانیا می‌توانند بین جعبه دنده‌های ۸ سرعته و ۱۲ سرعته و تنظیمات گسترده‌ای از محور، انتخاب کنند.

تریلی اسکانیا

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری G

نسل جدید اسکانیا سری G در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری G کیفیت رانندگی و دید بهتری را فراهم می‌آورند و این ویژگی‌ها، آن‌ها را برای استفاده‌های خارج از جاده و در بخش ساخت و ساز بهینه می‌کند. با این وجود می‌توان از آن‌ها مانند سری R و S در مسافت طولانی نیز استفاده کرد. کامیون‌های سری G اسکانیا یا از موتورهای ۹ لیتری ۵ سیلندر DC9‌ (280-360 اسب بخار) یا ۱۳ لیتری ۶ سیلندر DC13‌ (370-600 اسب بخار) بهره می‌برند. هر دو موتور مجهز به فناوری کاهش کاتالیزور انتخابی (SCR) هستند و از طریق گازوئیل یا HVO (روغن گیاهی تصفیه شده با آب) سوختگیری می‌شوند. همچنین یک گزینه دیگر برای موتور گازسوز ۴۱۰ اسب بخاری نیز وجود دارد. کامیون‌های سری G اسکانیا می‌توانند به جعبه دنده ۸ سرعته یا ۱۲ سرعته مجهز شوند. مشتریان می‌توانند طیف گسترده‌ای از تنظیمات محور را نیز انتخاب کنند.

کشنده اسکانیا

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری XT


مدل‌های XT برای شرایط سخت مناسب هستند و با رنگ‌های نارنجی و سیاه از دیگر سری‌های اسکانیا متمایز می‌شوند. اسکانیا XT در حال حاضر قوی‌ترین کامیون اسکانیا است و دارای بهبود در مدت زمان کارایی، استقامت و دید همه جانبه است. کامیون‌های سری XT اسکانیا دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های متناسب مانند محافظ چراغ جلو، صفحه لغزنده سخت با محافظ‌های چراغ، سپر برآمده سنگین ۱۵۰ میلیمتری (محافظ قسمت‌های جلوی خودرو) ، آینه‌های دید عقب، پین یدک کش با دسترسی آسان و با قابلیت کشیدن ۴۰ تن (قوی‌ترین در بازار) ، ترمز دستی برقی و غیره هستند.

کامیون‌های سری XT اسکانیا می‌توانند به طیف کاملی از موتورهای اسکانیا یورو ۶ با قدرت ۲۲۰ تا ۷۳۰ اسب بخار از نوع DC7 ، DC9 ، DC13 و V8 مجهز شوند.

تریلی اسکانیا

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری P


از جمله مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری P کابین همه کاره با دید بهینه و کیفیت رانندگی عالی است و این ویژگی آن‌ها را برای توزیع شهری و منطقه‌ای یا حتی ساخت و ساز، ایده‌آل می‌سازد. از دیگر کاربری‌های مناسب می‌توان به موارد اورژانسی، کنترل و بازیافت زباله یا پشتیبانی از فرودگاه اشاره کرد. کامیون‌های سری P اسکانیا کم صدا و دارای طراحی ایمنی هستند.

کامیون‌های سری P اسکانیا می‌توانند به طیف گسترده‌ای از موتورهای یورو ۶ با قدرت ۲۲۰ تا ۵۰۰ اسب بخار مجهز شوند. این نوع موتورهایDC7 ، DC9 ، DC13‌ (7/9/13 لیتری) از فناوری SCR برخوردار هستند. موتورهای ۹ لیتری DC9 با قدرت ۲۸۰ و ۳۴۰ اسب بخار نیز در نسخه گازسوز ارائه می‌شوند.

کشنده اسکانیا

مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری L


کامیون‌های سری L اسکانیا که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند، بیشتر برای بخش‌های توزیع و شهرداری مناسب هستند. اسکانیا سه نوع کابین Day برای سری L ارائه می‌دهد: پایین، معمولی و بالا.

از جمله مشخصات فنی تریلی اسکانیا سری L موتورهای ۹ لیتری ۵ سیلندر DC9 با قدرت ۲۸۰ تا ۳۶۰ اسب بخار است و ۴٪ سوخت کمتری نسبت به موتور نسل قبلی استفاده می‌کنند. بسته به انتخاب مشتری، موتورهای DC9 با SCR توسط گازوئیل، HVO یا بیودیزل سوختگیری می‌شوند. علاوه بر این، موتورهای ۲۸۰ و ۳۴۰ اسب بخار نیز دارای نوع گازسوز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *