۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کاهش قیمت خودرو سواری

متقاضیان خرید خودرو، منتظر کاهش قیمت‌ خودرو‌ها نمانند!

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: «از نظر برخی کارشناسان خودرو سواری به نسبت افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته در یک ماه اخیر سیگنال‌‌های متفاوتی از خود نشان داده، این در حالی است که قیمت دلار پس از یک افت قیمت شدید، دوباره روند صعودی گرفته اما تاثیر چندانی بر کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشته است.»

وضعیت آینده ی بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها…

در ادامه اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به بیان نظرات خود می‌پردازد.

همواره نرخ محصولات خودروسازان و وارداتی‌ها در تناسب با نرخ ارز شناور بوده، به نظر جنابعالی رشد نرخ ارز طی ند هفته‌ی گذشته بر بازار خودرو چه میزان موثر بوده است؟!

افزایش نرخ دلار تاثیر چندانی بر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشته و افزایش قیمت برخی خودروها نیز در حد یک تا ۲ میلیون تومان بوده؛ وضعیت کنونی معاملات در بازار خودرو در رکود کامل است و معامله در بازار خودرو به سمت صفر میل کرده و تقریبا میتوان گفت معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود.

بسیاری از فعالان  بازار خودرو بر این باورند که واردات خودرو اعم‌ از نو و دست‌دوم می‌تواند فنر متراکم بازار خودرو آزاد کند، آیا واردات ۲۰۰ هزار دستگاهی وعده داده میتواند نیاز بازار را رفع کند؟

تاثیر تصویب لایحه واردات خودروهای نو و تاثیر آن بر بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها با توجه به عدم تحقق این وعده غیرقابل‌بررسی است. اما با توجه به دغدغه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای دست‌دوم برای خریداران خودرو این موضوع نیز تاثیری بر بازار خودرو نداشته است.

کاهش قیمت اتوبان کوئیک
دیگر کاهش قیمت در کار نیست؟ بازار به کف ممکن فعلی خود رسیده است؟!

به‌نظر فعالان بازار خودرو محصولات خودروسازان داخلی در کف قیمتی قرار دارند و از این نرخ عقب نشینی نخواهند کرد، حال با توجه کاهش تقاضا در بازار و عدم مراجعه متقاضیان واقعی به باز هم رکود در بازار خودرو ادامه خواهد داشت؟

به خریداران خودرو به‌خصوص مصرف‌کنندگان واقعی توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دارند نسبت‌به انجام آن اقدام کنند و منتظر تغییر نرخ ارز و کاهش قیمت مجدد، مسایل سیاسی و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت‌ها نباشند.


در هفته های اخیر قیمت کشنده هایی مثل دیما و پیلسان تا ۱ میلیارد تومان کاهش داشته است. آیا این سیگنال خرید برای مصرف کنندگان واقعی این خودروهاست؟ نظر شما در این مورد چیست؟ موافق هستین یا مخالف؟ برای بازار خودروی سنگین هم همینطور خواهد بود؟

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: مشخصات زوتی DL5 یا T300 محصول پارس‌خودرو | مجله خودروی سنگین | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *