۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کشنده اسکانیا R420؛ مشخصات و فنی

لوگو کشنده

کشنده اسکانیا R420

رانندگان حرفه‌‌ای قطعا کشنده اسکانیا R420 را به‌خوبی می‌شناسند. کشنده اسکانیا سری R مدل ۴۲۰ یک وسیله نقلیه تجاری بسیار مطمئن و راحت است. اسکانیا به‌دلیل ساخت کامیون‌های باکیفیت و استاندارد خود شهرت جهانی دارد و اسکانیا ۴۲۰ R نیز از این قاعده مستثنی نیست. جای تعجب نیست که اسکانیا ۴۲۰ R یک کامیونی است که بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه سنگین، در آرزوی داشتن آن هستند. بسیاری از رانندگان که به‌صورت خصوصی یا تحت نظارت شرکت‌های حمل و نقل در این حوزه فعالیت می‌کنند، برای برخورداری از مزایای کشنده اسکانیا R420، نیازی به خرید اسکانیا جدید ندارند، یک اسکانیا کار کرده نیز همان مزایای اسکانیای صفر را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

ویژگی کشنده اسکانیا سری R

کشنده اسکانیا R420

اسکانیا یکی از برندهای تولید ماشین‌های سنگین در سوئد است که علاوه‌بر کامیون‌های باری، اتوبوس، کشنده و موتورهای دیزلی را نیز طراحی و تولید می‌کند. اگر قصد خرید کامیون این برند را دارید، این خودرو در سری‌های مختلف R، P، S، G و L تولید می‌شود که هر یک دارای مزیت‌های فراوان هستند.

آنچه باعث شده است سری R بسیار منحصربه‌فرد شود، قدرت موتور است. در این‌سری، موتور در دو نوع ۶ و ۸ سیلندر طراحی شده است. فاکتور دیگری که این خودرو را نسبت به سایر مدل‌ها متمایز کرده است، سایز بدنه است که بسیار بزرگ طراحی شده است. اسکانیا، در کشنده ۴۲۰ R سعی کرده است تمام استانداردهای آیرودینامیک را رعایت و یک خودروی باکیفیت را به بازار عرضه کند.

مشخصات ظاهری و فنی کشنده اسکانیا R420

image3 6

ماشین سنگین اسکانیا ۴۲۰ R، دارای طول ۶۸۸۵، عرض کابین ۲۵۵۰ و ارتفاع سقف اتاق تا سطح زمین در حدود ۴۳۰۸ همراه با بار و ۳۹۶۸ بدون بار است. با این ابعاد می‌توان گفت این خودرو، از ماشین‌های سنگین سایز بزرگ محسوب می‌شود. همچنین فاصله محوری ۳۳۰۰ و مرکز محور عقب تا انتها ۶۸۵ طراحی شده است. وزن ناخالص آن ۴۲۰۰۰ و وزن خالص در حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم تخمین زده شده است، همین فاکتور باعث شده است، این خودرو در میان ماشین‌های سنگین وزن طبقه‌بندی شود.

این خودروی ۶ سیلندری دارای حداکثر گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن‌متر است. از دیگر مشخصات فنی موتور این خودرو می‌توان به حجم مجموع سیلندرها ۱۱/۷ لیتر، قطر داخلی سیلندر ۱۲۷ میلی‌متر و کورس پیستون ۱۵۴ میلی‌متر اشاره کرد.

اسکانیا ۴۲۰ Rدارای موتور یورو ۳ است، به معنای اینکه استاندارد آلایندگی در طراحی آن رعایت شده است. همچنین موتور DC 1206 دارای ۴۲۰ اسب بخار قدرت است.

این اسکانیا دارای جعبه دنده GRS905R دستی با ۱۲ دنده است. ۲ دنده کرال در قسمت جلو و ۲ دنده سنکرونیزه در عقب برای این کامیون در نظر گرفته شده است. هنگام استفاده از دنده عقب صدای بوق و هشدار به گوش می‌رسد و شما را از خطر آگاه می‌کند.

از مهم‌ترین قسمت‌های یک خودرو بخش کلاچ است که در این کامیون از کلاچ مدل K432 20، با نوع سیستم هیدرولیک و کنترل بادی با قطر صفحه ۴۳۰ میلی‌متر استفاده شده است.

وضعیت ترمزها و ایمنی کشنده اسکانیا R420

یکی از موارد مهم که استرس راننده را به‌هنگام رانندگی کاهش می‌دهد، ترمز استاندارد است. در کامیون اسکانیا ترمزهای جلو و عقب از نوع کاسه‌‌ای بادی است، همچنین سیستم ضدقفل ترمز ABS و سیستم ترمز اگزوز اتوماتیک و ریتاردر هیدرولیکی از دیگر قابلیت‌های این خودرو محسوب می‌شود.

چرخ‌ها دارای رینگ یک‌تکه فولادی ۲۴- ۸/۵ و نوع لاستیک رادیال و بدون تیوب۲۴R12  است. به دلیل سنگینی ماشین، لاستیک‌ها در هنگام حرکت خودرو نقش کلیدی دارند و باعث می‌شوند تا تعادل در ماشین با میزان حجم بار زیاد به خوبی رعایت شود.

از آنجا که کشنده اسکانیا R420 دارای مخزن سوخت با ظرفیت ۸۵۰ لیتر است، برای مسافت‌های طولانی شما را به‌خوبی همراهی می‌کند. درب این مخزن آلومینیومی، برای اطمینان بیشتر دارای قفل است.

نوع روشنایی این کامیون از نوع LED استاندارد و دارای مه‌شکن هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو است.

از تجهیزات جانبی دیگر می‌توان به زاپاس‌بند، لاستیک زاپاس، مبدل ۲۴ ولت به ۱۲ولت ترانسفورمر، قفل دیفرانسیل و قطع کن باتری اشاره کرد.

مشخصات کابین ماشین اسکانیا ۴۲۰R

اتاق کشنده اسکانیا R420 عظیم دارای کابین درجه یک مدل  CG19N است. این وسیله نقلیه با ۲ تخت برای سفرهای طولانی بسیار ایده‌آل است. جنس تخت از فولاد گالوانیزه ضدزنگ است و از یک بالابر هیدرولیکی برخوردار است.

آنچه در قسمت کابین کشنده اسکانیا R420 بیشتر از همه به‌چشم می‌خورد، شیشه جلو است. طراحی و فرم شیشه به گونه‌‌ای است که زاویه دید برای رانند مهیا و هیچ‌گونه خللی را در رانندگی ایجاد نمی‌کند.

صندلی راننده یکی‌دیگر از مواردی است که باید به‌خوبی، طرح ارگونومیک آن بررسی شود. در کامیون ۴۲۰ R صندلی راننده تمام اتوماتیک، قابل تنظیم در ارتفاع و دارای گرمکن است. به‌دلیل اینکه راننده‌های ماشین سنگین زمان‌های طولانی را باید رانندگی کنند، یک صندلی استاندارد قطعاً از خستگی آن‌ها می‌کاهد و رانندگی را لذت بخش‌تر می‌کند.

شیشه‌های هر دو سمت، شاگرد و راننده، از بالابر برقی برخوردار هستند. سیستم تهویه مطبوع، آفتاب‌گیر داخلی، بوق بادی، دریچه سقف، رادیوپخش و داشبورد بزرگ و جادار از دیگر ویژگی‌های داخل کابین محسوب می‌شوند.

در فصل سرما، بخاری همیشه کابین را در دمای ایده‌آل نگه می‌دارد، گاهی ممکن است گرمای بیش از اندازه باعث خواب آلودگی راننده شود. یکی‌دیگر از قابلیت‌های اسکانیا ۴۲۰ R کنترل آب و هوا و کروز کنترل است. تاخوگراف دیجیتال نیز زمان رانندگی و سرعت رانندگی این کامیون نیمه تریلر را ثبت می‌کند.

تعداد آینه‌هایی که در این کشنده اسکانیا R420 به‌کار رفته است، بسیار متعدد هستند تا دید را برای راننده در تمام زوایا به‌خوبی فراهم کنند. آینه قیچی، آینه دید جلو و آینه جدول که از سیستم گرمکن و تنظیم برقی برخوردار هستند.

سخن پایانی

برای خرید ماشین سنگین، علاوه‌بر ظاهر زیبا باید به مشخصات فنی آن نیز دقت بالایی شود. قطعاً خرید ماشین‌هایی همچون کشنده اسکانیا R420 به‌دلیل داشتن انواع استانداردها، قدرت موتور بالا، طراحی بدنه منحصربه‌فرد و به‌کارگیری انواع تجهیزات می‌تواند تضمین سلامت شما در جاده‌ها باشد. در میان کشنده‌های سری R اسکانیا، تریلی اسکانیا ۱۰۰۰R و اسکانیا ۷۳۰ R در ایران نیز به‌فروش می‌رسند که باتوجه به ویژگی‌های قابل قبولی که دارند، می‌توانند در جاده‌ها همراه همیشگی شما باشند.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: آشنایی با کامیون اسکانیا P310 به همراه مشخصات و قیمت

2 دیدگاه

    1. ادمین پاسخ

      سلام. با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ در ساعات اداری تماس بگیرید. یا شماره تون رو بفرمایید با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *