۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی کشنده پیلسان ۴۸۰؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت

پیلسان 480

با بررسی کشنده پیلسان ۴۸۰ همراه اتوبان باشید. این روزها کشنده‌های رنگارنگ چینی بازار ایران را به تصرف خود در آورده‌اند. در رده فول ترین های این بازار میتوان به امپاور BD500، دافران H7 ، کشنده دیما HT490 و همینطور پیلسان C7H 480 اشاره کرد که در این نوشتار به معرفی آن پرداخته‌ایم.

سیتراک (Sitrak) زیرمجموعه سینوتراک و مختص به تولید محصولاتی از شرکت سینوتراک با تکنولوژی شرکت معتبر مان هست. در سال ۲۰۰۹ چینی‌ها موفق شدند ۲۵ درصد سهام شرکت مان را در اختیار خود بگیرند. محصولات برند سیتراک با استفاده از تکنولوژی سری TGA مان طراحی و تولید شده‌اند و به همین خاطر نسبت به سایر چینی‌های موجود در بازار ایران، دارای طول عمر، دوام و ایمنی مناسبی هستند.

شریک تجاری سیتراک در ایران، شرکت پیلسان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت ماموت هست. که تا به این لحظه اقدام به تولید و عرضه ی سه مدل کشنده سیتراک C7H440 ، T7H و C7H480 و کامیون C7H کمپرسی برند پیلسان نموده است. این محصولات و مخصوصا مدل ۴۸۰ اسبی اتوماتیک آن، بعلت خدمات مناسب شرکت تولید کننده، در بازار مورد وثوق مشتریان قرار گرفته است. این محصول مزایای و معایب متفاوتی دارد ولی از مزایای آن میتوان به فضای اتاق مناسب + هماهنگی موتور و گیربکس نام برد. از معایب کشنده پیلسان میتوان به طراحی نه چندان بروز اشاره کرد.

پیلسان C7H 480
کشنده پیلسان ۴۸۰

طراحی بدنه و نمای ظاهری کشنده پیلسان ۴۸۰

پیلسان C7H 480

طراحی کشنده پیلسان ۴۸۰ در نوع خود جذاب بوده. هرچند خیلی بروز بنظر نمی‌رسد، اما دارای طراحی متفاوت و خشنی می‌باشد. چراغهای ذوزنقه ای جلو و مطابقش مه شکن‌های بزرگ آن، جلب نظر می‌کند. ورودی هوای بزرگ و عریض به همراه لوگوی به شکل فیل شرکت پیلسان (که شاید زیر مجموعه ی ماموت بودن این شرکت را یادآور می‌شود) و نوشتار PILSAN در بالای آن کاملا جلب نظر می‌کند.

اتاق کشنده پیلسان ۴۸۰ تحت لیسانس شرکت مان و منطبق بر اتاق کد TGA می‌باشد که دارای تعلیق بادی اتاق با ۴ بالن هست.

طراحی داخل کابین و نمای داخلی کشنده پیلسان ۴۸۰

کشنده پیلسان 480
داشبرد کشنده پیلسان C7H 480

طراحی داخلی کابین پیلسان هم به مانند ظاهر بیرونی آن، چندان بروز نیست. از نظر کیفیت متریال استفاده شده هم می‌توان عبارت متوسط و معمولی را برای توصیف آن بکار برد.

اتاق کشنده پیلسان ۴۸۰ دارای ارتفاع بالایی است در کنار فلت بودن کف آن (پایین رفتن اصطلاحا پالونی نسبت به سینوتراکهای قدیمی) ، راحتی مناسبی را برای راننده و سرنشین ایجاد خواهد کرد.

سیستم صوتی تصویری با نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز به بلوتوث، صندلی راننده با قابلیت بادی تنظیم شونده، صندلی شاگرد با تعلیق بادی، فرمان با روکش چرمی، کروز کنترل، شیشه بالابر و آینه های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین پیرامونی، بخاری درجا، دستگیره صندلی تنظیم شونده، سوئیچ قطع کن برق و… از دیگر تجهیزات داخلی این کشنده هستند.

پیشرانه و تجهیزات فنی کشنده پیلسان ۴۸۰

موتور کشنده پیلسان ۴۸۰، با کد MC13.48-50 ساخت سینوتراک چین و تحت لیسانس مان می‌باشد.  این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر، ۲۴ سوپاپ توربودیزل دارای حجم ۱۳ لیتر می‌باشد که قادر به تولید ۴۸۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور پیلسان، ۲۳۰۰ نیوتن متر است که بین ۹۵۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه بدست می‌آید.

کشنده پیلسان C7H 480 مجهز به گیربکس ساخت ZF (کد ZF12TX2621TD ) 12 دنده جلو + ۲ دنده عقب می‌باشد که قابلیت تعویض دنده بصورت اتوماتیک را برای راننده فراهم می‌آورد. اینتاردر (ترمز گیربکسی) ۵ مرحله ای ساخت ZF هم قابل ذکر می‌باشد. ترمز موتوری آن نیز از نوع تک مرحله‌ای است.

مخزن سوخت پیلسان C7H 480 از جنس آلومینیوم با حجم ۱۱۶۰ لیتر می باشد (شامل دو باک ۶۰۰ و ۵۶۰ لیتری). ظرفیت مخزن ادبلو این کشنده (Diesel Exhaust Fluid DEEF یا AdBlue) نیز معادل ۴۰ لیتر می‌باشد. استاندارد آلودگی کشنده پیلسان یورو ۵ EEV می‌باشد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی پیلسان C7H 480

از تجهیزات ایمنی کشنده پیلسان C7H 480 میتوان به موارد مقابل اشاره کرد: ترمز دو مداره پنوماتیکی، محورهای جلو و عقب دیسکی، ترمز هوشمند ABS و ضد لغزش ASR، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBL، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، ترمزدستی تریلر، مخازن باد آلومینیومی، ترمز اگزوز، ترمز موتور EVB اتوماتیک و ریتاردر ۵ مرحله‌ای.

تعلیق پیلسان در جلو از نوع فنر پارابولیک (فنرهای به اصطلاح شمش) به همراه کمک فنر و میل موجگیر و در عقب از نوع بادی ۴ بالنی ( بالشتک) و کمک فنر به همراه قابلیت تنظیم ارتفاع دستی و اتوماتیک است.

سیستم صوتی تصویری، کروز کنترل، صندلی راننده با تعلیق بادی قابل تنظیم، صندلی شاگرد با تعلیق بادی، فرمان چرمی مجهز به دکمه های کنترلی، پدال و فرمان قابل تنظیم، پرده های جانبی و آفتابگیر بیرونی، شیشه بالابر برقی، آینه برقی گرمکن دار، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ مطالعه، بخاری درجا، دوربین پیرامونی، بوق شهری و برون شهری (بادی و برقی)و… از تجهیزات استاندارد آن هستند.

یخچال داخل کابین، رینگ استیل و کولر درجا به صورت سفارشی توسط سازنده قابلیت نصب بروی کشنده را دارند.

قیمت کشنده پیلسان ۴۸۰

قیمت کشنده پیلسان ۴۸۰ در ابتدا با قیمت قطعی ۳.۶۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان از سوی شرکت تولید کننده آن، ثبت نام شد. اما در حال حاضر (در زمان نگارش این مطلب) با توجه به کاهش ارزش پول ملی، در بازار آزاد برای مدل ۱۴۰۲ صفر کیلومتر حدود ۵.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می‌باشد.

جهت مشاهده قیمت روز کشنده پیلسان ۴۸۰ وارد سایت شوید. برای دیدن اطلاعات و جزئیات پیلسان C7H 480 اتوماتیک هم کلیک کنید. از اینجا هم میتوانید در مورد محصول آینده ی پیلسان، یعنی کشنده پیلسان C9 بخوانید.

15 پینگ

  1. پینگ بک: آشنایی با کشنده دیما HT490 مایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  2. پینگ بک: آشنایی با کشنده دافران H7 شایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  3. پینگ بک: آشنایی با 10 شرکت بزرگ تولیدکننده ی کامیون و کشنده های چینی | اتوبان تراک

  4. پینگ بک: آشنایی با کشنده امپاور BD500 بهمن دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  5. پینگ بک: آشنایی با کشنده دیما HT490 مایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت – دیزل‌ران

  6. پینگ بک: آشنایی با ۱۰ تولید کننده برتر کامیون و کشنده های چینی – دیزل‌ران

  7. پینگ بک: مقایسه ی کشنده های پیلسان، دیما، فوتون H5 و دانگ فنگ KX | اتوبان تراک خرید فروش کارشناسی

  8. پینگ بک: آشنایی با کمپرسی ده چرخ پیلسان Pilsan C7H 440 MT 6*4 | اتوبان تراک

  9. پینگ بک: قیمت روز کشنده، کامیون و کامیونت | اتوبان تراک

  10. پینگ بک: آشنایی با کشنده دایون 430 نیوفیس، به همراه مشخصات فنی و قیمت

  11. پینگ بک: آشنایی با کشنده دافران H7 شایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  12. پینگ بک: مقایسه‌ 4 کشنده‌ چینی محبوب بازار | اتوبان

  13. پینگ بک: کشنده فردا FD550-II و FD560-I | مجله خودرو اتوبان

  14. پینگ بک: پیلسان C9 (سیتراک) محصول جدید پیلسان | مجله خودرو اتوبان

  15. پینگ بک: پرفروش ترین کشنده های ایران در سال 1402 | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *