۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ۰ تا ۱۰۰ کامیون ماک جدید (انتم – Anthem)

image1 5

با ماک جدید انتم آشنا شوید. جدیدترین محصول سال ۲۰۲۰ شرکت ماک آمریکا، Anthem با طراحی جسورانه، مهندس سخت و فضای داخلی بسیار راحتی برای تجارت شما ساخته و برای رانندگان طراحی شده است. یکی از سری کامیون‌های سنگین (کلاس ۸) که توسط Mack Trucks ساخته و راهی بازار شد. دارای یک کشنده‌ی بلند و گلگیرهای حرفه‌ای است. در مهندسی آن مصرف سوخت مناسب در نظر گرفته شده تا بتواند تمامی بزرگراه‌ها را به راحتی درنوردد. در این محتوای به نمایش عکس‌های ماشین سنگین جدید ماک نیز خواهیم پرداخت.

معرفی ماک جدید انتم (Anthem)

شرکت ماک در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ماشین سنگین (کلاس ۸) جدیدی را روانه بازار خواهد کرد. ماک جدید با نام Anthem در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. نسل جدید کشنده‌ها با این محصول معرفی شد.

کامیون ماک جدید امریکا ماک انتم مخصوص بزرگراه طراحی شده است و دارای یک کابین روزانه یا دو محل خواب متفاوت است. طبق استانداردهای آیرودینامیکی ساخته شده. به طور معمول مدل ۶ در ۴ (۳ محور، ۲ پیشرانه) یا ۶ در ۲ (۳ محور، یک پیشرانه) نیز تهیه شده است. وزن کل بارگیری می‌تواند ۲۸ هزار کیلوگرم و در مدلی دیگر ۳۶ هزار کیلوگرم باشد. مهندسی برق و الکترونیک پیشرفته در ماک جدید انتم برای کنترل راحت‌تر موتور، شاسی، بدنه و همچنین راحتی در تعمیر و نگهداری استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، نسل جدید Bendix Wingman Fusion برای این سری کامیون و کشنده طراحی و تولید شد. با استفاده از رادار و دوربین برای ترمز اضطراری، خروج از خط و هشدارهای نقطه کور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماک تمامی اجزای کامیون، تریلی و کشنده را در کارخانه‌های خود می‌سازد (موتورها، سیستم انتقال قدرت، محورها و سیستم تعلیق) و به همین سبب طراحی یکپارچه آن باعث افزایش کارآیش می‌شود.

قدرت ماک جدید

اگر نگاهی به عکس‌های ماشین ماک جدید آمریکایی بندازیم، متوجه می‌شویم چنین ابهتی به یک موتور حرفه‌ای و قدرتمند نیاز دارد. برای کشنده ماک انتم (Anthem)  سه پیشرانه در نظر گرفته شده است.

  • پیشرانه دیزلی MP7  با قدرت ۴۲۵ اسب بخار ۱۱ لیتری و گشتاوری معادل ۲۱۱۵ نیوتن‌متر شش سیلندر
  • پیشرانه دیزلی MP8 13 لیتری با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲۱ نیوتن‌متر شش سیلندر
  • موتور Mack MP8HE که نمونه‌ای از MP8 همراه با یک درایو مکانیکی در پست توروشارژر در جریان اگزوز است تا صرفه‌جویی مصرف سوخت را به حداکثر برساند.

ماک جدید آمریکا به همراه گیربکس ۱۲ سرعته اتومانیک دستی mDRIVE عرضه می‌شود. در حالت اتوماتیک، رایانه موجود میزان سرعت را بررسی کرده و دنده صحیح را انتخاب خواهد کرد. گیربکس‌های ۱۳ و ۱۴ سرعته نیز طبق اعلام ماک در دسترس خواهند بود.

ماک انتم

محورها و سیستم تعلیق ماک جدید انتم (Anthem)

ماک انتم که جدید ترین ماک دنیا میباشد در محورهای جلو می‌توانند وزنی بین ۵۴۰۰ تا ۶۴۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند. محورهای ماک جدید دارای درایو در بالای محفظه خود هستند و دنه درقسمت جلویی! سایر محورهای از جمله Dana Spicer  و Meritor نیز در دسترس هستند.

در این حالت حامل‌های نصب شده در بخش جلو قرار گرفته است و دو محفظه در محورهای متفاوت تعبیه شده‌اند. سیستم تعلیق بادی Twin Y دارای بازوهای عقب است و در رتبه ۱۸ هزار کیلوگرم قرار گرفته‌اند. باید اشاره کنیم کم کردن سرعت و قرار گرفتن در حالت پارک در این حالت با دستورات حرفه‌ای صورت می‌گیرد. این حالت در ماک امریکایی جدید به عنوان Return to Zero معرفی شده و هدف آن حفاظت از رانندگان از هر گونه آسیب است.

ظاهر و نمای کلی ماک انتم (Anthem)

شرکت ماک که در عمر طولانی خود انواع کامیون و کشنده را طراحی و تولید کرده است، این بار نیز با معرفی محصول جدید خود توجه‌ها را به خود جلب نمود. باید به این موضوع توجه کنیم که طراحی ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها با سایر خودروها متفاوت است. در طراحی و مهندسی ماک انتم، راننده اولویت بوده است.

اگر به عکس‌های ماشین سنگین ماک انتم نگاهی بندازید متوجه می‌شوید که محیط راننده و ویژگی‌های داخلی عجیب آن چقدر پیشرفته است.

در مورد ظاهر آن می‌توانیم به حالت جسورانه و خشنش اشاره کنیم. بدنه آیرودینامیکی و خطوط صاف از نشانه‌های مهم این محصول جدید ماک است. بر روی بدنه تزئینات کرومی به کار رفته است تا ابهت و شکوه آن دو چندان باشد. اگر با نشان ماک آشنا باشید، حتی از دیدن سگ بولداگ روی لبه کاپوت تعجب نخواهید کرد.

ماک جدید

تمامی چراغ‌های بیرونی ماک دماغ دار جدید از LED ساخته شده‌اند. به این ترتیب در مقایسه با مدل‌های قبلی خود انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از مسائل دیگری ظاهری آن می‌توان به آسان شدن فرآیند باز شدن کاپوت برای انجام سریع بازرسی‌ها اشاره کرد.

همچنین طراحی بیرونی ماک جدید آمریکا به صورتی انجام گرفته است که با جریان هوا و محیط همگام شود. همچنین از نکات مهم مهندسی آن کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی است.

محیط داخلی ماک آمریکایی جدید Anthem

ماک جدید آمریکا این بار نیز با توجه به تمام ریزه کاری‌هایی داخلی توانسته محیطی راحت با کاربری آسان برای رانندگان فراهم کند. محیط داخل کابین به گونه‌ای طراحی شده تا تمامی کلید‌ها و کنترل‌ها به راحتی در دسترس راننده قرار گیرند. سیستم تهویه هوا، گرم کننده و خنک کننده نیز دوباره طراحی و مهندسی شده‌اند.

محل قرار گیری ترمز دستی و دنده نیز در این مدل جدید به صندلی راننده نزدیک‌تر است. همچنین اگر به عکس ماشین سنگین ماک توجه کنید؛ بخش فرمان به طوری طراحی شده که هنگام پیاده یا سوار شدن پای راننده به فرمان برخورد نکند.

نمایشگر ۷ اینچی داخلی ماک دماغ دار جدید به اپل کارپلی و نوبری تام تام مجهز شده. همچنین از طریق این نمایشگر می‌توان به دوربین‌های اضافه خارجی دسترسی پیدا کرد.

داشبورد ماک جدید انتم

همان طور که اشاره کردیم، کابین ماک جدید دارای دو تخت بوده است. بخش خواب ۳۵ درصد بزرگتر از مدل‌های موجود در بازار است. ارتفاع آن به قدری افزایش یافته تا رانندگان بتوانند به طور ایستاده در محیط قرار گیرند. ارتفاع آن برابر ۱.۷۷ متر است. منتها، مدل‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

می‌توانید بزرگ‌ترین نسخه ۷ متر مکعبی را انتخاب کنید. در بخش خواب کابین نیز، یک مانیتور ۲۴ اینچ، کنترل‌های تهویه هوا و پریز ۱۲۰ ولت با درگاه USB تعبیه گردیده. در سمت راننده دوم نیز یک یخچال کوچک قرار گرفته است.

image5 1

به مشابه بخش خارجی؛ تمامی چراغ‌های داخلی نیز از جنس LED هستند. این سری ماک امریکایی جدید در رنگ‌های مختلفی روانه بازار شده است. از جمله رنگ‌های: سفید، مشکی، طوسی، آبی، قرمز و سبز. انتخاب هر رنگ می‌تواند سلیقه‌ای باشد یا نسبت به لوگو و تجارتی که انجام می‌دهید متفاوت به نظر برسد.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: بررسی 0 تا 100 ماک قدیمی + قیمت - Mack trucks | اتوبان

2 دیدگاه

  1. داوود عزیزی پاسخ

    با سلام
    ممنون از مطلب خوب شما، اگر امکانش هست در مورد کامیون ماک بی دماغ هم مطلب بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *