۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ۰ تا ۱۰۰ کشنده ولوو اف ام

image1 4

کشنده ولوو اف ام

کشنده‌ها از انواع کامیون‌ها هستند که می‌توانند یدک‌ها و نیمه‌یدک‌ها را به دنیال خود بکشند. از این کامیون‌ها برای حمل انواع کانکس، کانتینر، کفی و … استفاده می‌شود.

ولوو یک شرکت سوئدی است که از سال ۱۹۲۴ تولید خود را در این کشور آغاز کرد. فعالیت‌های این شرکت در ابتدا به تولید انواع بلبرینگ محدود می‌شد، اما سه سال بعد این شرکت از زیرمجموعه شرکت SKF خارج شده و بطور مستقل مشغول ساخت شد. در حال حاضر این شرکت یکی از تولیدکنندگان خودروهای سنگین درجهان است که خودروهای خود را با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌کند و طرفداران زیادی در جهان دارد. درحال حاضر این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی است.

ولوو اف ام

کامیون‌ها، محیط کاری رانندگان هستند و هرچه امکانات بیشتر و مناسب‌تری در اختیارشان قرار داده شود، بازدهی کارشان بیشتر شده و از کار خود لذت می‌برند. کامیون‌های ولوو اف ام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که موارد به ظاهر ساده‌ای چون سوار و خارج شدن از کابین، رانندگی در جاده‌های شلوغ نیز در طراحی مد نظر قرارگرفته است. این کامیون‌ها دارای کابین ارگونومیک و با امکانات بالا هستند که حس راحتی را برای رانندگان فراهم می‌کنند. سوخت این کامیون‌ها گاز است تا سازگاری بهتری با محیط زیست داشته باشد.

کابین کشنده ولوو اف ام دارای طراحی جدید با پروفایل عمودی، فضای داخلی بزرگتر، پنجره‌های وسیع‌تر و خط درب پایین‌‌تر طراحی شده تا رانندگان پرکار بتوانند همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. موتور این کامیون‌ها از نوع D11K ، D13K و G13C است. فرمان پویای این کامیون‌ها از هرگونه لغزش یا تغییر ناخواسته جلوگیری می‌کند و این امکان را در اختیار راننده قرار می‌دهد که تنظیمات فرمان را به دلخواه تغییر دهد.

کامیون ولوو اف ام در انواع کشنده، باری و کمپرسی به بازار عرضه می‌شود. کشنده‌ها امکان یدک کشی و حمل کانکس را برای راننده فراهم می‌کنند. ویژگی کامیون‌های کمپرسی امکان تخلیه‌ی مصالح بار زده شده با استفاده از سازه‌ی عیدرولیکی آن است.

کشنده ولوو FM460

کشنده ولوو اف ام یکی از مدل‌های پرطرفدار ولوو است. قلب این کشنده موتور VOLVO D13C460  و ۶ سیلندر با ظرفیت مجموع ۱۲.۸ لیتری است که قدرت ۴۶۰ اسب بخار در ۱۴۰۰ تا ۱۹۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متر در ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. به علاوه امکاناتی چون ترمز خفه‌کن اگزوز، سیستم ترمز از نوع ترمز خفه کن اگزوز و سیستم ترمز موتور VEB+ از نوع عمل کننده بر روی سوپاپ‌ها، توربو شارژ، پیش گرم کن استارت موتور و فن الکتریکی ویسکوز نیز برای این موتور در نر گرفته شده است.

کشنده ولوو اف ام



کلاچ کشنده ولوو اف ام ۴۶۰ از نوع CS43B-O تک صفحه‌ای، بادی و هیدرولیک است و قطر صفحه کلاچ ۴۳۰ میلیمتر طراحی شده است. سیستم تعلیق این کشنده از نوع FST-PAR پارابولیک، به همراه میل موجگیر و کمک فنر در جلو و RDT-AIR بادی چهار بالشتکی، دارای حافظه و با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق و دارای میل موج‌گیر در عقب است. میزان بار مجاز بر روی محور جلو ۸ تن و این محور از نوع فورج شده، دارای توپی با طراحی جدید و مکانیزم روغنکاری داخلی است. محور عقب قابلیت تحمل ۱۳ تن و از نوع یک محور محرک با کاهنده‌ی تک مرحله‌ای و قفل دیفرانسیل است. وزن مجموع ناخالص مجاز این کشنده ولوو ۴۴ تن است.
جعبه دنده‌ی این خودرو ساخت شرکت ولوو و مدل AT2612F I-Shift است که دارای ۱۲ دنده جلو و ۴ دنده عقب است. این کامیون دارای ۲ باتری ۲۴ ولت ۲۲۵ آمپر است. مخرن سوخت دو تانک آلومینیومی با ظرفیت مجموع ۸۶۰ لیتر است. استاندارد آلایندگی این کشنده یورو ۴ است که استاندارد مناسبی برای ایران به شمار می‌رود.
یکی از ویژگی‌های قابل توجه کشنده ولوو اف ام فرمان آن‌هاست. فرمان ین مدل از نوع تمام هیدرولیک با قبلیت تنظیم در دو جهت است.
سیستم ترمز کشنده ولوو اف ام ۴۶۰ از نوع دیسکی در جلو و عقب و دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب ایست که با هوای فشرده کار می‌کند. این سیستم مجهز به کمپرسور در سیلندر با ظرفیت ۱۰۸۰ لیتر در دقیقه و سیستم ترمز هوشمند EBS و سیستم هوشمند ضد لغزش TCS و ترمز توقف اضافی فنری است که روی محور عقب و جلو کار می‌کند.

امکانات اتاق کشنده ولوو اف ام

امکانات رفاهی که برای کابین راننده در کشنده ولوو اف ام طراحی شده‌اند فضای راحتی برای راننده فراهم می‌کند. اتاق کشنده از نوع خواب دار است و صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک و قابل تنظیم است. صندلی کمک راننده نیز قابل تنظیم بوده و آینه قیچی، آینه‌های جانبی دارای گرمکن و با تنظیم برقی هستند. سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری تمام اتوماتیک بوده و شیشه‌ جلو مجهز به برف پاک‌کن چند زمانه است. اتاق کشنده دارای سیستم تعلیق بوده و بالابر برقی برای آن تعبیه شده است. دریچه‌ای روی سقف کشنده نیز طراحی شده و شیشه بالابر برقی است.

image3 2 1024x515 1

امکانات رفاهی کشنده ولوو اف ام

علاوه بر انواع لوازم سنجش مانند سرعت سنج، دورسنج، فشارسنج باد مخازن و … که بر روی صفحه نمایش دیجیتال قرار گرفته و به راننده امکان کنترل کلیه شرایط کشنده را می‌دهد، تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز در این خودرو تعبیه شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی و رفاهی کشنده ولوو اف ام ۴۶۰ می‌توان به بوق الکتریکی شهری و بادی، سیستم خودکار تنظیم سرعت (کروز کنترل) ، مجهز به تجهیزات کاهنده آلودگی صوتی، اتصالات برق و باد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، پیش گرمکن موتور، لاستیک زاپاس، چراغ مه‌شکن، کپسول آتش خاموش کن، ‌گلگیر و گل پخش کن عقب، بکسل بند جلو، آفتابگیر بیرونی و داخلی

مبدل ۲۴ به ۱۲ ولت جهت ادوات برقی، مجموعه ابزار کامل، جک بالابر ۲۰ تن، چرخ پنجم ۲ اینچی، بخاری درجا، قفل مرکزی مجهز به کنترل از راه دور درب‌ها، رادیو پخش، چراغ مطالعه، جلیقه شبرنگ، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسایل نقلیه مطابق  (استاندارد ECER-80) ، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ایموبولیزر، مجهز به سیستم ضد واژگونی ESP و بلوتوث تلفنی در این کشنده‌ی حرفه‌ای تعبیه شده است.

اگر به دنبال یک کشنده حرفه‌ای و قدرتمند با امکانات کامل و تجهیزات رفاهی کامل هستید تا بتوانید کارهای واگذار شده را به درستی و راحتی انجام دهید، کشنده ولوو اف ام به دلیل توجه به امکانات رفاهی مورد نیاز راننده در کنار قدرت و نکات ایمنی گزینه‌ی مناسبی است.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: معرفی انواع قطعات یدکی ولوو | مجله خودروی سنگین | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *