۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیون‌های باری آمیکو

image1 1

مقدمه

حتما تاکنون نام کامیون آمیکو به گوشتان خورده است. یکی از محصولات گروه صنعتی آمیکو، کامیون‌های باری است که سال ۱۳۸۶ وارد بازار شد. کامیون باری آمیکو وسیله نقلیه موتوری است که برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی بار از قبیل شن، ماسه، نخاله‌های مصرفی ساختمانی و سنگریزه کاربرد دارد. این محصول در زمان عرضه به صورت محدود وارد بازار شد. به‌علاوه قدرت موتورهای آن ۲۹۰ اسب بخار با ۱۹ تن کولر و بخاری در جا بود. کامیون باری آمیکو نسبت به دیگر برندهای اروپایی قیمت پایین‌تری دارد و کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کند.

کامیون‌های باری آمیکو

گروه صنعتی کامیون آمیکو با استفاده از روش‌های جهانی توانسته است تنوع و کیفیت محصولات خود را به سطح قابل قبولی برساند و از این طریق طیف وسیعی از سلایق را پوشش دهد. یکی از محصولات این شرکت، کامیون‌های باری است که با مشخصات و امکانات متقاوتی تولید می‌گردد. سال‌ها است که این کامیون‌ها در جاده‌ها هستند و کامیون‌داران با این نام آشنا هستند. در ادامه به معرفی کامیون‌های باری آمیکو می‌پردازیم.

کامیون باری تک‌محور آمیکو

قسمت بار این کامیون به شکل کشنده به موتور متصل شده است. استفاده کامیون‌های تک محور در بارهای شهری، حمل سنگ، نخاله‌های مصرفی ساختمانی و… است. قدرت جابه‌جایی کامیون تک‌محور ۳/۵ تن تا کمتر از ۵ است. دیگر کامیون‌ها در مقایسه با کامیون باری آرمیکو حرفی برای گفتن ندارند!

مشخصات ظاهری کامیون باری تک‌محور

صندلی بادی راننده، احتمال خستگی زودهنگام را کم می‌کند و کابین خواب فضای مناسبی برای استراحت فراهم می‌آورد. سیستم پخش آن فلش‌خور تاخوگراف است. کابین به صورت دو جداره و ایزوله طراحی شده است که به صورت عایق عمل می‌کند و مانع از نفوذ گرما و صدا به داخل کابین می‌شود. همچنین کابین قابلیت تاشدگی به سمت جلو را دارد. جنس فولادی کابین راننده میزان استحکام آن را بالا برده است و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

تهویه هوای اتوماتیک، فضا را برای راننده مطلوب می‌سازد. قفل مرکزی، تاخوگراف و بخاری درجا و بوق بادی شهری از دیگر مشخصات این محصول است. آینه‌های کامیون ۴ عدد و مجهز به آینه‌گرم‌کن است که بخار روی آینه را پاک می‌کند و میدان دید وسیعی به راننده می‌دهد.

شرایط فنی کامیون باری تک‌محور

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این کامیون، توربو شارژ اینتر کولر و استاندارد یورو ۳ است. قدرت کامیون باری تک‌محور حداکثر به ۴۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و گشتاور آن ۱۹۲۰ نیوتن متر است. موتور این محصول تا ۱۱.۵ لیتر حجم دارد و وزن ماشین به ۷۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. به‌علاوه، گیر بکس ۱۶ دنده دستی و دو دنده عقب این محصول از دیگر تولیدات متمایز می‌کند. کلاچ این ماشین به صورت تک صفحه و خشک است و فرمان آن هیدرولیکی است. ترمز دستی کامیون تک محور به صورت فنری، روی محور عقب و شاسی آن نردبانی است. حداکثر سرعتی که می‌توان با این کامیون حرکت کرد، به عدد ۱۰۰ می‌رسد. فرمان این ماشین به صورت هیدرولیک و شعاع گردشی آن به ۹ متر می‌رسد.

صندلی‌های داخل کابین به صورت پنوتامیک طراحی شده‌اند و قابلیت تنظیم دارند. ترمزهای آن بادی دو مداره و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و سیستم ضد بکسباد ASR است. در طراحی کابین دیگر خبری از بالابر شیشه به صورت دستی نیست و بالابر برقی کار را آسان کرده است. برخلاف کامیون جفت‌محور، کامیون تک‌محور به دلیل وزن کم، قادر به عبور از شیب تند و مسیرهای سخت است.

در مجموع آن چه این کامیون را متمایز از رقبا می‌کند، قدرت بالا، قیمت مناسب و امکانات آن است. مصرف سوخت کم، طراحی زیبا و استهلاک پایین، انتخاب مطمئنی پیش روی شما قرار می‌دهد.

image2 1 1

کامیون باری جفت‌محور آمیکو

آمیکو کامیون همواره کوشیده است تا با تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان خود را جلب کند. از این رو با استفاده آزمایشگاه‌های پیشرفته و مجهز به آخرین فناوری روز دنیا، کنترل کیفیت محصولات خود را انجام می‌دهد، تا از انطباق آن‌ها با استاندارهای جهانی مطمئن باشد. به‌علاوه تمامی محصولات گروه صنعتی آمیکو دارای علامت استاندارد هستند که نشان از تایید معیارهای داخلی دارد.

کامیون باری جفت‌محور هم از این قضیه مستثنی نیست و دارای کیفیت بالایی است. این کامیون به دلیل جفت‌محور بودن، توانایی حمل بارهای سنگین و تا حدود ۲۵ تن را دارد. این ویژگی آن را برای استفاده در صنعت معدن و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. کامیون دارای ۱۰+۱ چرخ است.

مشخصات ظاهری کامیون باری جفت‌محور

سیستم سرمایشی و گرمایشی کامیون جفت‌محور در تابستان شما را خنگ و در زمستان شما را گرم نگه می‌دارد. شیشه‌های آن به صورت برقی بالا و پایین و ماشین با یک قفل مرکزی کنترل می‌شود. تخت‌خواب موجود در کامیون می‌تواند پاسخگوی نیاز به استراحت باشد و کمربند ایمنی آن، سلامتی و امنیت فرد را تامین می‌کند. همچنین جعبه تعبیه شده در زیر تخت‌خواب می‌تواند استفاده‌های مختلفی در زمان سفر داشته باشد. دارای ۴ عدد آینه و رادیو است. طول کامیون ۸۸۶ سانتی‌متر و عرض آن ۲۵۰ سانتی‌متر است. همچنین ارتفاع آن به ۳۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.

شرایط فنی کامیون باری جفت‌محور

از ویژگی‌های این نوع کامیون باری آمیکو، سیلندر خطی آب خنک، توربوشارژر و اینتر کولر است. حداکثر گشتاور یه ۱۳۵۰ نیوتن متر و حداکثر قدرت به ۳۳۶ اسب بخار می‌رسد. حجم محفظه احتراق ۹۷۲۶ سی‌سی و فرمان آن تمام اتوماتیک است. شاسی این کامیون دو لایه بندی شده است و شاسی مرکزی و اکسل عقب مرکزی آن همراه با کاهنده سرتوپی‌ها است و اکسل جلو یک تکه صلب است. تاخوگراف، بخاری درجا و دینام ۲/۲ کیلووات از دیگر امکانات این کامیون است.

کامیون جفت‌محور می‌تواند ۲+۲۶ تن را حمل کند. همچنین باک آن ۳۲ لیتر گنجایش دارد. حداکثر سرعت این ماشین به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. کلاچ کامیون باری جفت‌محور تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی هیدرولیک به کمک هوای فشرده است. گیربکس هم سینکرونیزه هیدرولیک به کمک هوای فشرده ۱۰ دنده است.

نتیجه گیری و جمع بندی

گروه صنعتی آمیکو کامیون توانسته است با بهره‌گیری از علم روز دنیا و استانداردهای جهانی محصولاتی تولید کند که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد. یکی از این محصولات کامیون باری آمیکو است که توانسته است ایمنی، سرعت و کیفیت را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *