۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰

image1

کامیون‌داران حساسیت خاصی روی خودروهای خود داشته و معمولاً هم بیشتری مراقبت و محافظت را از آن‌ها دارند. جدای از اینکه کامیون‌ها تبدیل به سرمایه‌هایی برای این عزیزان شده، اما این خودروها تبدیل به خانه دوم راننده‌های کامیون نیز شده و به همین دلیل شدت مراقبت از این خودروها بسیار بالاتر از خودروهای سواری است. یکی از کامیون‌های کشنده عالی موجود در بازار ایران کامیون کشنده مان ۴۶۰ است که به دلایلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، تبدیل به کشنده‌ای محبوب و عالی شده است. در ادامه در عین بررسی مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ سعی داریم تا نکاتی را درباره شرایط ظاهری این خودرو نیز بیان کنیم. نکاتی که احتمالاً برای مالکین این خودرو می‌تواند جذاب و شنیدنی باشد. در ادامه می‌توانید تمام اطلاعات خود را درباره کشنده مان ۴۶۰ به روز کنید. با ما همراه باشید.

درباره کشنده مان ۴۶۰

قبل از هر چیزی لازم دانستیم تا اطلاعاتی درباره کشنده مان ۴۶۰ ارائه کنیم. زیرا ممکن است برخی‌ها هنوز با این خودرو جذاب آلمانی آشنا نباشند. مان یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولید کننده کامیون و خودروهای سنگین در اروپا و جهان است. این شرکت آلمانی مانند بنز محبوبیت بسیار زیادی در ایران داشته و کاربران زیادی هستند که کامیون‌های این کمپانی را به سایر تولیدات موجود در بازار ترجیح می‌دهند. جدای از بحث قدرت و توان که کامیون کشنده به آن نیاز مبرمی دارد، طول عمر بسیار لوازم و قطعات مورد استفاده روی این خودروها نیز تبدیل به یک دلیل دیگر برای جذابیت و محبوبیت آن‌ها شده است. جدای از این که مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ به اندازه کافی عالی و قابل قبول است، مزیت‌های دیگری را نیز می‌توان برای این خودرو سنگین برشمرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

هر چند واردات کشنده‌ها و کامیون‌های شرکت‌های اروپایی در چند سال اخیر به بازار ایران ممنوع شده و تحریم‌ها مانع از ورود این خودروهای عالی به ایران هستند، اما با این حال نمونه‌های قدیمی موجود از این کشنده هنوز هم به قدر کافی کیفیت و جذابیت دارند که هر خریداری را به سمت خود می‌شکند. مدل‌های مربوط به سال‌های ۲۰۰۵ این کمپانی در حال حاضر در بازار ایران با قیمت‌های بیش از یک میلیارد تومان دست به دست می‌شوند. البته اطلاع از مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ قبل از هر اقدامی برای خرید و فروش این خودرو الزامی است. در ادامه از نظر فنی نیز با این خودرو آشنا خواهید شد.

مشخصات ظاهری کشنده مان ۴۶۰

قبل از بررسی مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ که جذاب‌ترین قسمت مقاله ما درباره این کشنده است، ابتدا سعی داریم تا کمی درباره مشخصات ظاهری و نمای داخلی این خودرو سنگین به گفت‌وگو بپردازیم. کسب اطلاعات لازم درباره کشنده مان ۴۶۰ چه درباره شرایط ظاهری و چه درباره مشخصات فنی برای کاربران این کشنده لازم است. درباره کشنده مان ۴۶۰ باید بدانید که این خودرو از نظر طراحی ظاهری به نسبت خودروهای کشنده جدید تفاوت‌های فاحشی دارد. البته صحبت ما بیشتر درباره مدل‌های موجود از این برند در بازار ایران است که به سال‌های دور باز می‌گردد. البته که زیبایی نمونه‌های قدیمی‌کشنده مان ۴۶۰ را نیز نمی‌توان منکر شد. در این خودرو در قسمت‌های داخلی کابین از امکانات بسیار عالی استفاده شده است. صندلی‌های آن از نوه گرامر بوده که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین نوع صندلی‌های خودروهای سنگین استفاده می‌شوند. طراحی مکعبی فضای داخل کابین کشنده مان ۴۶۰ نیز باعث شده تا در زمان استراحت راننده خیالی آسوده و فضای مناسب در دسترس داشته باشند. در داخل کابین این خودرو هرگز احساس ناراحتی به شما دست نخواهد داد.

کشنده مان 460

مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰

مهم‌ترین بخشی که باید در این مقاله به آن بپردازیم، بررسی مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ است. این خودرو از نظر فنی شرایط بسیار عالی را داشته و کیفیت قابل قبولی را با وجود گذشت زمان زیادی از تولید آن دارد. مدل‌های مختلفی از کشنده مان با قدرت موتورهای مختلف تولید شده است. موتورهای مورد استفاده روی این کشنده‌ها D20 و D28 هستند که از نوع موتورهای ۶ سیلندر خطی بوده و حجم ۸ و ۱۲ لیتر دارند. قدرت موتور این خودرو یکی از اصلی‌ترین مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ محسوب می‌شود، ۴۶۰ اسب بخار است و گشتاوری برابر با ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه ایجاد می‌نماید. از دیگر مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ می‌توان به گیربکس ۱۶ سرعته ZF آلمان آن اشاره کرد. سیستم ترمز EBS و سیستم ضد لغزش ASR نیز در این خودرو در نظر گرفته شده و تعلیق جلو و عقب آن نیز به ترتیب از نوع پارابولیک و بادی با بالشتگ‌های هوای فشرده است.

نکاتی مهم درباره کشنده مان ۴۶۰

با آشنایی با مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ حالا بهتر می‌توانید کیفیت این خودرو را درک کنید. اما در این بخش سعی داریم تا درباره کشنده مان ۴۶۰ به بررسی برخی از امکانات و نکات مهم بپردازیم که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • اتاق اصلی این خودرو از نوع XXL است که یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های TGA محسوب می‌شود.
  • شیشه جلو این کشنده بسیار بزرگ بوده و دیدی عالی را برای راننده ایجاد می‌نماید.
  • وضعیت صندلی راننده و غربیلک فرمان در این کشنده نیز به گونه‌ای طراحی شده که بالاترین میزان دسترسی را برای راننده به همراه داشته باشد.
  • امکان تنظیم دمای اتاق کابین، چراغ‌های تعبیه شده برای مطالعه در زمان استراحت، گرمکن‌های آینه‌های بغل، یخچال درون کابین، قفسه‌های تعبیه شده برای نگهداری وسایل و کتاب، سنسور هشدار دهنده دود نیز از جمله اطلاعاتی است که بهتر است درباره کشنده مان ۴۶۰ داشته باشید.
image3

به بررسی مشخصات فنی کشنده مان ۴۶۰ پرداختیم و همچنین طراحی بدنه خارجی و داخلی این خودرو را نیز ارزیابی نمودیم. سعی کردیم تا اطلاعات و نکات درباره کشنده مان ۴۶۰ به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا کاربران این خودرو از این پس شناخت کافی نسبت به خودرو خود داشته و بهتر از قبل از آن استفاده نمایند.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: بررسی مشخصات کشنده پیلسان 440 «سیتراک C7H» | اتوبان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *